«شهر زندگی» حس تعلق شهروندان را افزایش می‌دهد

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با ایجاد بستر مناسب می‌توان نقش شهروندان در اداره محله را افزایش داد و برای ایجاد یک رابطه مؤثر تلاش کرد و در نتیجه با افزایش حس تعلق شهروندان به شهر، شهرهایی با قابلیت زندگی را تشکیل داد.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات شهرداری منطقه ۱۲، تشکیل میز خدمت و راهنمایی مراجعه‌کنندگان در جهت تسهیل و تسریع در امور است.

وی ادامه داد: بارگذاری مناقصات و مزایده‌ها در سایت‌ها و سامانه‌های شهرداری و برگزاری هر چه دقیق‌تر جلسات آن با حضور نمایندگان بازرسی از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای شفاف‌سازی و سالم‌سازی سیستم است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه می‌توان با مشارکت مردم در فرآیند تصمیم‌گیری، در جهت هوشمندسازی محلات حرکت کرد، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در شهرها برای جلب مشارکت شهروندان روزبه‌روز در حال افزایش است و شهرها از آن به عنوان عنصری برای افزایش نقش مردم در مدیریت شهری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه با ایجاد بستر مناسب می‌توان نقش شهروندان در اداره محله را افزایش داد، گفت: با ایجاد این بستر می‌توان برای ایجاد یک رابطه مؤثر تلاش کرد و در نتیجه با افزایش حس تعلق شهروندان به شهر، شهرهایی با قابلیت زندگی را تشکیل داد.

باقری با اشاره به آمار مشارکت شهروندان در اداره محله، اضافه کرد: تاکنون بستر آنلاین برای مشارکت شهروندان با ۶۷ درصد، نیازسنجی به طور مستقیم از ساکنان محله با ۱۱ درصد، آگاهی‌بخشی و نیازسنجی از طریق دفاتر توسعه محله و شورایاری‌ها با ۲۲ درصد در زمینه مشارکت شهروندان در اداره محله، مطرح شده است.

کد خبر 566011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.