عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۵ فروردین

در این بسته خبری در مورد استفاده همزمان دو شماره در گوشی‌های عادی با اندروید ۱۳، اضافه شدن قابلیت انتخاب متن به توئیتر اندروید، سه جانشین شایسته برای گلکسی A12 و هدفونی که هوا را تصفیه می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

استفاده همزمان دو شماره در گوشی‌های عادی با اندروید ۱۳

یکی از قابلیت‌هایی که ممکن است در اندروید ۱۳ عرضه شود، استفاده همزمان دو شماره تلفن در یک دستگاه را راحت‌تر می‌کند.

اندروید ۱۳ به سوی انتشار کامل برای عموم کاربران پیش می‌رود و گوگل در این مسیر قابلیت‌های بیشتر و بیشتری را به این سیستم عامل جدید اضافه می‌کند.

بررسی شرکت اسپِر نشان داده است که گوگل قصد دارد فناوری MEP (پروفایل‌های فعال متعدد) را در این نرم افزار معرفی کند که در سال ۲۰۲۰ امتیاز انحصاری آن را به ثبت برساند. یعنی یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) می‌تواند همزمان از دو شماره و دو اپراتور پشتیبانی کند. سیم کارت‌های الکترونیکی فعلی می‌توانند پروفایل‌های متعددی را ذخیره کنند، اما تنها یک پروفایل در هر زمانی می‌تواند فعال شود. اندروید ۱۳ ممکن است بتواند این محدودیت را حذف کند.

تلویزیون اولد سامسونگ – بازگشتی غرورآفرین بعد از ۹ سال با QD-OLED

تلویزیون‌های اولد با فاصله زیادی از فناوری‌های تلویزیونی دیگر مانند QLED و ال ای دی پیشتاز هستند و کیفیت تصویر بسیار عالی ارائه می‌کنند.

اوایل وقتی تازه تلویزیون‌های اولد تولید می‌شدند علاوه بر شرکت ال جی، سامسونگ نیز می‌خواست این تلویزیون‌ها را تولید کند. با توجه به اینکه در ابتدای کار قیمت تلویزیون‌های اولد (OLED) زیاد بود(الان هم هست)، سامسونگ این پروژه را به دلیل اینکه برایش صرفه اقتصادی نداشت کنار گذاشت ولی برادر ناتنی اش الجی ماجرای تولید تلویزیون‌های اولد را ادامه داد و در حال حاضر رسماً پادشاهی فروش تلویزیون‌های OLED را برعهده دارد.

بعد از گذشت چندین سال از زمان خروج سامسونگ از دور تولیدات OLED اکنون در زمان حال این شرکت سعی دارد دوباره وارد رقابت‌های موجود شود اما این بار با یک فناوری هوشمندانه‌تر به نام تلویزیون QD-OLED وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود. قبل از معرفی یک اولد جدید بیایید اول کمی بیشتر با خود اولد آشنا شویم.

هشدار؛ دانلود خودکار پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کنید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کاربران از دانلود خودکار تصاویر و فیلم در پیام‌رسان واتس آپ جلوگیری کنند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: اپلیکیشن‌های پیام رسان همگی قابلیت دانلود خودکار را دارا هستند.

وی افزود: با وجود اینکه این قابلیت کارآمد است، اما گاهی اوقات ممکن است با وجود بدافزارهای موجود در فضای مجازی که باعث آلوده شدن سیستم می‌شوند آزار دهنده باشد.

اضافه شدن قابلیت انتخاب متن به توئیتر اندروید

توسعه‌دهندگان اندروید قصد دارند قابلیت انتخاب متن را به شبکه اجتماعی اندروید اضافه کنند.

توئیتر اندروید سال‌ها است که از همتای iOS خود عقب مانده، اما براساس گزارش این شبکه اجتماعی حداقل از یک جهت، می‌تواند به زودی در شرایط برابر باشند.

به تازگی جین منچون ونگ، یک محقق تکنولوژی در توئیتی نوشت که، توسعه دهندگان توئیتر قابلیت انتخاب متن را به شبکه اجتماعی اندرویدی اضافه می‌کند. به گفته جین، این قابلیت به کاربران اندروید اجازه می‌دهد آزادانه متنی را در توئیتر انتخاب و در صورت علاقه آن را کپی کرده و به تصاویر یا ویدئوهای مورد نظر بچسبانند.

اندروید ۱۳ احتمالاً اتصال به ۲ اپراتور از طریق یک ESIM را امکان‌پذیر می‌کند

گوگل سرگرم کار روی قابلیتی جدید در اندروید ۱۳ است که به‌صورت بالقوه برای کاربران دارای ۲ سیم‌کارت روی یک هندست، تحولی بزرگ را رقم خواهد زد. همچنین این مشخصه احتمالاً فضای بیش‌تری را جهت بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون قرار خواهد داد.

غول جستجوگر از طریق ارائه قابلیتی موسوم به Multiple Enabled Profiles (MEP) قصد دارد تا پروفایل‌های مربوط به ۲ اپراتور را به یک eSIM تخصیص داده و امکان سوئیچ آسان میان ۲ شبکه را فراهم کند. بر اساس گزارشات، گوگل این قابلیت جدید را بر پایه پتنت ثبت شده طی سال ۲۰۲۰ طراحی نموده است. پتنت مذکور توصیف‌کننده نحوه تقسیم رابط سیم‌کارت موجود به ۲ اتصال دیجیتالی است.

گزارشات منتشر شده در گذشته نیز نشان دادند که گوگل سرگرم تست این قابلیت روی سخت‌افزار پیکسلی مهندسی شده خود است.

سه جانشین شایسته برای گلکسی A12

گلکسی A12 طی ماه‌های گذشته پرفروش‌ترین گوشی بازار موبایل ایران بوده است. مدلی که تقریباً چهار میلیون فروخته می‌شود. با همین بودجه می‌شود در برندهای سامسونگ، شیائومی و نوکیا دست‌کم سه جانشین برای آن پیدا کرد

گلکسی A۱۲ محبوب‌ترین گوشی ماه‌های گذشته در بازار ایران بوده و همین جمله برای اثبات شایستگی‌های آن کافی است. با این حال حدود دو سال از زمان عرضه این مدل می‌گذرد و در همین خانواده سامسونگ می‌شود با پول گلکسی A12 سراغ گلکسی A12 Nacho رفت و به پردازنده بهتری دسترسی داشت.

اگر میانه خوبی با برند کره‌ای ندارید و می‌توانید حدود ۵۰۰ هزار تومان به بودجه‌تان اضافه کنید، آنوقت امکان خرید ارزان‌ترین گوشی 5G بازار یعنی شیائومی Redmi Note 10 5G را خواهید داشت. در برند نوکیا هم که حدود ۱۲ درصد از سهم بازار موبایل ایران را به‌خود اختصاص داده G20 تقریباً هم‌قیمت گلکسی A12 است و در هیچ آیتمی دست‌کمی از آن ندارد.

رمز عبورهایتان را بر روی مرورگر ذخیره نکنید

ذخیره گذرواژه‌ها در مرورگر، شما را به‌شدت در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند، حتی اگر از رمزهای عبور منحصربه‌فرد برای هر یک از حساب‌های خود استفاده کنید.

رمز عبورهایتان را بر روی مرورگر ذخیره نکنیدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عموماً هکرها پس از نفوذ به یک سیستم اولین بخشی که بررسی می‌کنند، بخش ذخیره گذرواژه‌ها در مرورگر است و پس از دستیابی به رمزهای ذخیره‌شده اقدام به کلاهبرداری‌های دیگر می‌کنند.

برای جلوگیری از این آسیب‌پذیری، باید ابزارهای مدیریت رمز عبور داخلی مرورگر خود را به‌طور کامل غیرفعال کنید و به‌هیچ‌وجه رمزهای ورود به اکانت‌های خود را داخل مرورگر ذخیره نکنید و همیشه از آخرین نسخه‌های مرورگر استفاده نموده و آن‌ها را بروزرسانی نمایید.

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر از نقش خود در متمرکزسازی اینترنت پشیمان است

جک دورسی، مؤسس شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعتراف کرده است که تاحدی در متمرکز کردن اینترنت نقش داشته و از این عملکرد خود پشیمان است.

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر از مشارکت خود در متمرکزسازی اینترنت ابراز پشیمانی کرد. وی روز در توییت اخیر خود گفت:

روزهای irc، usernet، وب و حتی ایمیل شگفت‌انگیز بود. متمرکز کردن اکتشافات و هویت در شرکت‌ها واقعاً به اینترنت آسیب زد. می‌دانم که تاحدی در این زمینه مقصر هستم و از این بابت پشیمانم.

هدفونی که هوا را تصفیه می‌کند!

هدفون Dyson Zone اولین محصول پوشیدنی شرکت دایسون با قابلیت تصفیه هوا می‌باشد.

شرکت دایسون به تازگی هدفون جدیدی به نام Dyson Zone طراحی کرده است. این هدفون اولین محصول پوشیدنی این شرکت با قابلیت تصفیه هوا می‌باشد. دایسون با طراحی لوازم برقی مانند جاروبرقی، پنکه و محصولات مراقبت از مو به شهرت رسیده است.

سونی بالاخره امکان اجرای بازی‌های PS3 را به پلی استیشن ۵ می‌آورد

احتمال دارد سونی بخواهد به زودی از شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۳ برای پلی‌استیشن ۵ رونمایی کند تا بازی‌های PS3 روی نسل جدید کنسول قابل اجرا باشند.

سونی هفته گذشته از سرویی PlayStation Plus رونمایی کرد و به کاربران خود قول داد پشتیبانی از بازی‌های کلاسیک PS2، PS3 و PSP را به پلی استیشن ۵ بیاورد. بیشتر این بازی‌ها از طریق نرم‌افزار شبیه‌ساز قابل دانلود و اجرا خواهند بود، اما بازی‌های PS3 را تنها می‌توان از طریق سرویس ابری تجربه کرد.

کد خبر 566004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.