پروژه‌های پیشران استان هرمزگان در قالب طرح پیمان احصا شده‌اند

استاندار هرمزگان از احصا مهم‌ترین طرح‌های پیشران استان در قالب طرح پیمان خبر داد و گفت: در تخصیص اعتبارات به دنبال تجارت سیاسی نیستیم؛ تأمین زیرساخت‌های اصلی و انجام پروژه‌های اشتغالزا مهم‌ترین اولویت تخصیص اعتبارات و تسهیلات خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز (دوشنبه -پانزدهم فروردین ماه) در جلسه کارگروه ویژه طرح‌های توسعه‌ای استان، اظهار کرد: نزدیک به ۳۶۰۰ پروژه فعال و نیمه تمام در استان هرمزگان وجود دارد که عملاً با پایان یافتن آنها نیز هیچ گره‌ای از استان باز نخواهند کرد و مولد رشد هرمزگان نیستند.


وی افزود: اعتقاد دارم رشد، شغل، صادرات استان هرمزگان در توسعه کشاورزی، صنعت، شیلات و آبخیزداری و تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه برق و آب است اگر این موارد در نظر گرفته شود می‌توان به پیشرفت و رشد اقتصادی استان امیدوار بود.

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی مولد رشد استان باید در جهت توسعه و رشد همه جانبه این استان پروژه‌های مرتبط تعریف و به استانداری اعلام کنند تا در شورای برنامه ریزی استان جایگزین پروژه‌های غیر مفید کنیم.

وی تصریح کرد: ما دو بخش منابع داریم که بخشی در قالب اعتبارات و بخشی در قالب تسهیلات است که می‌توان از هر کدام از این منابع برای توسعه زیرساخت‌های لازم استان و جذب و ترغیب سرمایه گذاران بهره برد از این رو باید با تغییر در مدل توسعه، دستگاه‌های مولد پروژه‌های تسهیلاتی و طرح‌های اعتباری خود را تعریف و معرفی کنند.

دوستی اضافه کرد: برخی پروژه‌های شاخص استان در قالب طرح پیمان احصا شده است، در این طرح پروژه‌های پیشران توسعه در نظر گرفته شده‌اند که نیاز است در همین قالب پروژه‌های اصلی نیز از جانب دستگاه‌های اجرایی مرتبط معرفی شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مولد رشد و توسعه استان باید به سرعت باید پروژه‌هایی که امسال باید با قید ضرورت اجرایی شوند و نیاز به اعتبار و یا تسهیلات دارند معرفی و در گام بعد نیز پروژه‌های اصلی پیشران توسعه خود را اعلام کنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر این مطلب که در تخصیص اعتبار و تسهیلات به دنبال تجارت سیاسی و عوام فریبی نیستیم بلکه دغدغه اصلی تأمین زیرساخت‌های اصلی توسعه و انجام پروژه‌های شاخص برای افزایش میزان اشتغال و رشد استان هستیم گفت: اعتبارات و تسهیلات خوبی برای توسعه استان در حال جذب است که از این اعتبارات و تسهیلات برای کاهش میزان بیکاری و توسعه همه جانبه استان بهره خواهیم برد.

کد خبر 566001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.