افزایش ۱۹ درصدی مأموریت‌های اورژانس کشور در نوروز ۱۴۰۱

رئیس سازمان اورژانس کشور از رشد ۱۹ درصدی مأموریت‌های این سازمان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر میعادفر در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اظهار کرد: نیروهای سازمان اورژانس کشور در ۲۰ روز گذشته زحمات زیادی کشیدند و خوشبختانه توانستیم خدمات خوبی را ارائه کنیم.

وی افزود: در دو سال اخیر با شیوع ویروس کرونا سازمان اورژانس کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم بود. نیروهای سازمان علی‌رغم همه خستگی‌ها، امسال خود را موظف کردند که در ایام نوروز شور و نشاط بین مردم ایجاد کنند.

ارائه ۱۰۰۰ خدمات بیمارستانی در ایام نوروز

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه امداد نوروزی در سه حوزه دنبال شد، افزود: از ۲۵ تا ۱۳ فروردین خدمات بیمارستانی در هزار بیمارستان ارائه شد و این تعداد بیمارستان پذیرای دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بودند. از این تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خدمات سرپایی استفاده کردند و ۵۴ هزار نفر بستری شدند.

وی افزود: در بحث خدمات بیمارستانی، ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم. در این مدت، ۱۳۱ هزار نفر تحت عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی قرار گرفتند که شامل ۵۲ هزار جراحی اورژانسی و ۷۹ هزار جراحی غیر اورژانسی بود.

۲۶۰ هزار مأموریت پیش بیمارستانی در ایام نوروز انجام شد

میعادفر تصریح کرد: همچنین ۲۶۰ هزار مأموریت پیش از بیمارستانی، ۴۷ هزار مأموریت حوادث ترافیکی و حدود ۲۲۰ هزار مأموریت در سایر حوزه‌ها بود.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۳۸ هزار بیمار مصدوم توسط نیروهای اورژانس کشور به مراکز درمانی انتقال داده شدند، افزود: همچنین ۷۹ هزار بیمار توسط نیروهای این سازمان به مراکز درمانی برای درمان تکمیلی منتقل شدند.

به گزارش ایمنا، سازمان اورژانس کشور زیرمجموعه‌ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که وظیفه سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و هماهنگی درون بخشی و برون‌بخشی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور و خدمات آمبولانسی را برعهده دارد. این سازمان علاوه بر راهبری عملیات ملی فوریت‌های پزشکی در کشور، مسئول مدیریت حوادث و بحران‌های حوزه سلامت، در تمام سطوح از پیشگیری، پیش‌بینی، آماده‌سازی و مقابله تا بازیابی بعد از حوادث است.

کد خبر 565992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.