افزایش ۴درصدی تماس‌های ۱۱۵ در سال گذشته/انتقال ۴۱بیمار توسط بالگرد اورژانس

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹۰ هزار و ۶۱۴ تماس با ۱۱۵ استان اصفهان برقرار شده که نسبت به سال ۱۳۹۹، چهار درصد افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته بالگرد امدادی اورژانس به ۳۳ مأموریت اعزام شده و ۴۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ به ۲۹۳ هزار و ۸۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۲۲۵ هزار و ۷۷۲ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۸ هزار و ۸۲ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹، ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود: طی مدت مذکور از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان اصفهان ۴۷ هزار و ۶۵۲ مورد در مناطق شهری و ۲۰ هزار و ۴۳۰ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: در این مدت ۴۸۵ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد ۴۵۶ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان یا توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و از مجموع افرادی که دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شده بودند، ۲۹ نفر جان خود را از دست دادند.

انجام ۳۳ مأموریت توسط بالگرد امدادی اورژانس

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اصفهان، تصریح کرد: در سال گذشته بالگرد امدادی اورژانس ۳۳ بار به مأموریت اعزام شد و ۴۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرده است. از مجموع این مأموریت‌ها ۱۶ مورد مربوط به تصادفات رانندگی و یک مورد انتقال مادر باردار به بیمارستان بوده است.

حیدری با بیان اینکه کارشناسان اتاق فرمان مرکزی ۱۱۵ استان همزمان پاسخ‌گوی تماس‌های مردمی ۱۶ شهرستان استان اصفهان هستند، اضافه کرد: تعداد تماس‌های برقرار شده با ۱۱۵ اصفهان طی یک سال گذشته ۸۹۰ هزار و۶۱۴ مورد بوده است که این عدد نسبت به سال ۱۳۹۹، چهار درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۵۹ پایگاه امدادی شامل ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 565980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.