تیم‌های گروه C در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+جزئیات

در ادامه به بررسی وضعیت تیم‌های آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دوحه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات، حریفان خود را شناختند. در گروه C تیم‌های آرژانتین، عربستان، مکزیک و لهستان قرار دارند.
در ادامه قصد داریم گروه C حاضر در جام جهانی را بیشتر بشناسیم:

تیم‌های حاضر در جام جهانی

آسیا: قطر، ایران، عربستان‌سعودی، کره‌جنوبی و ژاپن

اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان

آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون

آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان - نیوزیلند، دهم فروردین ۱۴۰۱

نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا - امارات، هفدهم خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف

نماینده اقیانوسیه - تیم چهارم آمریکای شمالی

نماینده آسیا - تیم پنجم آمریکای جنوبی

ولز - برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند

گروه‌بندی

گروه A

قطر - اکوادور - سنگال - هلند

گروه B

انگلیس - ایران - آمریکا - پلی‌آف اروپا (اکراین - اسکاتلند / ‏‬ولز)

گروه C

آرژانتین - عربستان - مکزیک - لهستان

گروه D

فرانسه - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (استرالیا - امارات / ‏‬پرو) - دانمارک - تونس

گروه E

اسپانیا - آلمان - ژاپن - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (کاستاریکا - نیوزلند)

گروه F

بلژیک - کانادا - مراکش -کرواسی

گروه G

برزیل - صربستان - سوئیس - کامرون

گروه H

پرتغال - غنا - اروگوئه - کره‌جنوبی

تیم‌های گروه C در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال مکزیک

تیم ملی فوتبال مکزیک، تاکنون در ۱۳ دوره جام جهانی حضور داشته و در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ که میزبان جام جهانی بود به یک‌چهارم نهایی صعود کرد که بهترین نتیجه‌ای است که این کشور در ادوار جهانی کسب کرده است. مکزیک در کوپای آمریکا دو بار به نایب قهرمانی و سه بار به مقام سومی دست یافته است. مکزیک در جام کنفدراسیون‌ها در سال ١٩٩۵ تا نیمه نهایی رسید؛ اما در پایان مقام سوم جهان را به دست آورد. در سال ١٩٩٩ در بازی نهایی مکزیک در یکی از سخت‌ترین مسابقات تاریخ خود با شکست برزیل برای نخستین بار قهرمان جهان شد؛ البته مکزیک دو بار دیگر هم در سال‌های ٢٠٠۵ و ٢٠١۷ به نیمه نهایی رسید ولی در نهایت به مقام چهارمی بسنده کرد.

تیم ملی مکزیک در جام جهانی روسیه در مرحله گروهی یک بر صفر مقابل آلمان و دو بر یک مقابل کره جنوبی به پیروزی رسید؛ اما مقابل سوئد، سه بر صفر مغلوب شد. این تیم در یک هشتم نهایی مقابل برزیل دو بر صفر شکست خورد و حذف شد.

تیم‌های گروه C در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال آرژانتین

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ بازمی‌گردد. تیم ملی فوتبال آرژانتین تا کنون سابقه حضور در ۱۶ دوره از ادوار جام جهانی را در کارنامه دارد. آرژانتین دو بار در جام جهانی فوتبال، در سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶، قهرمان شده است. این تیم همراه با برزیل و اسپانیا، آلمان تیم‌هایی هستند که در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند. آرژانتین در جام ملت‌های آمریکا جنوبی با کسب ۱۵ عنوان قهرمانی موفق‌ترین تیم است، قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها در سال ۱۹۹۲، دو قهرمانی در بازی‌های المپیک در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸، از دیگر افتخارات مهم این تیم است. در ماه مارس ۲۰۰۷ آرژانتین برای اولین بار به صدر رده‌بندی جهانی فیفا صعود کرد.

نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در شانزدهم می ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با برد ۳–۲ آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تا به حال در پنج فینال جام جهانی حضور داشته که حاصل آن دو عنوان قهرمانی است. فینال نخست به اولین دوره جام‌جهانی در سال ۱۹۳۰ برمی‌گردد، در این مسابقه آرژانتین در مقابل اروگوئه میزبان ۴–۲ بازنده شد. آرژانتینی‌ها فینال بعدی خود را در کشور خود و با پیروزی ۳–۱ مقابل هلند به پایان بردند. آرژانتینی‌ها هشت سال بعد و در مکزیک، به رهبری دیگو مارادونا با پیروزی ۳–۲ برابر آلمان غربی دومین قهرمانی را به دست آوردند. آخرین فینال آن‌ها به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل بازمی‌گردد که در مسابقه‌ای بحث‌برانگیز ۱–۰ مغلوب آلمان شدند.

مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با دست موفق به باز کردن دروازه انگلیس شد و آرژانتین با این گل و گل خیره کننده دیگر خود که از وسط زمین با دریبل، بازیکنان انگلیس را از پیش رو برداشت، موفق به غلبه بر رقیب دیرینه خود انگلستان شد.
این گل به نام «دست خدا» شهرت یافت و هنوز هم سرمنشأ جنجال‌های فراوانی بین انگلیسی‌ها و آرژانتینی‌ها بوده است. مارادونا در مصاحبه‌ای یک بار دیگر به تمسخر سه شیرها پرداخته و مدعی شد اگر زمان به عقب بازگردد، این بار با دست راست، دروازه این تیم را باز می‌کند.

آرژانتین جام جهانی روسیه، در ابتدا در مرحله گروهی با کرواسی و نیجریه و ایسلند هم‌گروه شد، آرژانتین مقابل ایسلند با تساوی یک یک و با از دست رفتن پنالتی مسی به کار خود پایان داد. در دومین بازی آرژانتین، این تیم از کرواسی با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و بعد از این بازی، آرژانتین موفق شد نیجریه را شکست دهد و با چهار امتیاز به عنوان دوم از گروه خود صعود کند. در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه چهار بر سه از فرانسه شکست خورد و به کار خود در جام جهانی ۲۰۱۸ پایان داد.

تیم‌های گروه C در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال عربستان

تیم ملی فوتبال عربستان، نماینده کشور عربستان در مسابقات بین‌المللی فوتبال است که زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند. از افتخارات این تیم می‌توان به سه عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا و پنج دوره حضور در جام جهانی فوتبال اشاره کرد.

تیم‌های گروه C در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال لهستان

بهترین نتایج تاریخ فوتبال لهستان، کسب مدال طلای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و کسب دو مدال نقره در المپیک ۱۹۷۶ مونترال و المپیک ۱۹۹۲ بارسلون است. تیم ملس فوتبال لهستان تا کنون در هفت دوره از ادوار جام جهانی حضور داشته و اولین حضور این تیم در جام جهانی، در سال ۱۹۳۸ بوده است. کسب دو مقام سومی در جام جهانی ۱۹۷۴ و جام جهانی ۱۹۸۲ نیز از نتایج درخشان فوتبال لهستان است. لهستان با حذف شدن و تعلیق فوتبال روسیه به جام جهانی ۲۰۲ قطر راه یافت.

پیش از حذف روسیه به دلیل جنگ با اکران و حمایت از کشور اکران سزاری کولشا، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان، اعلام کرد این تیم مقابل تیم ملی روسیه بازی نخواهد کرد و از همتایان خود در فدراسیون‌های فوتبال سوئد و جمهوری چک درخواست کرد تا تصمیم مشابهی اتخاذ کنند.

کد خبر 565971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.