کفاره روزه دریافتی به مصرف نان نیازمندان می‌رسد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ۷۸درصد وجوه جمع‌آوری شده به عنوان کفاره را مربوط به کفارات غیرعمد دانست و گفت: کفاره شکستن غیرعمد روزه برابر یک مدطعام و به میزان ۷۵۰گرم گندم است که باید این میزان یا معادل قیمت آن به مصرف نان نیازمندان برسد.

حمیدرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نحوه و میزان جمع‌آوری کفاره در این نهاد، اظهار کرد: کفاره شکستن غیرعمد روزه برابر یک مدطعام و به میزان ۷۵۰ گرم گندم است و باید این میزان یا برابر قیمت آن به مصرف نان نیازمندان برسد.

وی کفاره شکستن عمدی روزه را نیز برابر ۶۰ مدطعام دانست و افزود: بعضی مراجع معظم تقلید علاوه بر گندم، آرد و نان استفاده از ماکارونی را نیز مجاز اعلام کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه ۷۸ درصد وجوه جمع‌آوری شده تحت عنوان کفارات، مربوط به کفارات غیرعمد است، اظهار کرد: ماه رمضان سال گذشته در مجموع حدود چهار میلیارد تومان کفاره در استان اصفهان جمع‌آوری شد که با رعایت همه ضوابط شرعی به صورت نان و آرد در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که کفارات جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد اصفهان با رعایت همه ضوابط شرعی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: مردم نیکوکار اصفهان می‌توانند برای پرداخت کفارات خود به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان مراجعه یا با شماره‌گیری کد دستوری #۵۰۳۱۸۸۷۷* اقدام کنند.

کد خبر 565965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.