برگزاری همایش ملی «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» در دانشگاه شریف

همایش ملی «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» از سوی گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بحران معنا: علل و دلایل»، «معنای زندگی»، «نظریات معناداری»، «رابطه اخلاق با زندگی معنادار»، «نظریه‌های اخلاقی»، «ظرفیت‌های نظریه‌های اخلاقی در مواجهه با چالش‌های اخلاقی جهان مدرن»، «چرخش فضیلت‌گرایانه در اخلاق»، «اخلاق کاربردی (با تمرکز بر مسائل مرتبط با فضای مجازی)»، «فلسفه و اخلاق فناوری»، «رابطه انسان و مصنوعات تکنیکی»، «رابطه ارزش و فناوری»، «طراحی‌های حساس به ارزش»، «رهیافت فضیلت‌گرایانه در اخلاق فناوری»، «فضیلت و فناوری (با تمرکز بر فناوری‌های فضای مجازی)»، «چالش‌های اخلاقی فضای مجازی: مسائل و راهکارها»، «محور ویژه: بحران معنا در عصر فضای مجازی»، «معنا، نیست‌انگاری و فناوری»، «معنای زندگی در عصر فضای مجازی»، «سلوک معنوی در عصر فضای مجازی»، «زندگی اخلاقی و فضیلت‌مندانه در فضای مجازی»؛ «مواجهه با بحران معنا در عصر حاضر و حکمرانی فضای مجازی برای نیل به زندگی معنادار» محورها و زیرمحورهای همایش ملی «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» را تشکیل داده‌اند.

دریافت مقاله‌های همایش «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» از هفدهم اسفندماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با دهمین سالگرد تأسیس شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی آغاز شد و تا هفدهم خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

بر این اساس، پژوهشگاه فضای مجازی به آثار برگزیده هدایای نقدی اهدا می‌کند و مجموعه مقالات نیز در مجموعه‌ای نفیس از سوی انتشارات پژوهشگاه به چاپ خواهد رسید.

همایش ملی «زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» هفتم تیرماه توسط گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال مقاله به بخش «همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی» به پورتال پژوهشگاه فضای مجازی به نشانی http://csri.majazi.ir/web_directory مراجعه کنند.

کد خبر 565962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.