ثبت بیش از ۵۰ میلیون مسافر در اقامتگاه‌های نوروزی

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه در نوروز امسال اقامت بیش از ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در نوروز ثبت شده است، گفت: استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشترین اقامت را در نوروز ۱۴۰۱ داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمصطفی فاطمی با اشاره به افزایش آمار سفرهای نوروزی اظهار کرد: مجموع آمار اقامت شبانه مسافران نوروز از بیست‌وششم اسفندماه ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین‌ماه در اقامتگاه‌های رسمی، ۵۰ میلیون و۶۳۳ هزار و ۲۹۶ نفر شب بوده است.

به گفته وی، مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بیشترین اقامت را در نوروز داشتند و برای نخستین‌بار تهران در بین ۱۰ استان پرسفر قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز نوروز امسال در مقایسه با تعطیلات نوروز سال‌های ۹۸ و ۹۷ با رشد اقامت مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سونامی سفر از ماه‌ها پیش و برنامه‌ریزی این ستاد از آبان‌ماه، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: در دو سال کرونا بخش عمده تأسیسات گردشگری با مشکلات زیادی مواجه شده بود و برخی از چرخه خدمات خارج شده بودند و اولویت دیریت شهری رسیدگی و ساماندهی این زیرساخت‌ها بود.

به گزارش ایمنا، در پی شیوع کرونا در دو سال اخیر در سراسر جهان از جمله ایران حوزه گردشگری در کشور دچار چالش‌های متفاوتی شد که می‌توان به کاهش گردشگر در طول ایام سال به ویژه ایام نوروز اشاره کرد.

کد خبر 565961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.