رونمایی از کتاب «شاهچراغ(ع) در گذر زمان» در شیراز

معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: در ماه مبارک رمضان‌ از کتاب «شاهچراغ (ع) در گذر زمان» شامل کهن‌ترین تصاویر از حرم مطهر این امام‌زاده واجب التکریم و شرح معماری حرم مطهر است، رونمایی خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، مصطفی مشفقیان با تاکید به به ویژه برنامه‌های شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مهمانی خدا نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در شهر شیراز برپا و از کتاب شاهچراغ (ع) در گذر زمان که شامل کهن‌ترین تصاویر از حرم مطهر این امام‌زاده واجب التکریم و شرح معماری حرم مطهر است رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این ماه علاوه بر فضاسازی ویژه فرهنگی در شیراز، با رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته، برنامه‌های شاد و چندرسانه‌ای برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌های شاد در بوستان‌های بعثت، جنت و نماز به صورت مستمر با محوریت گروه‌های جهادی و روحانیون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با همکاری مناطق شهرداری ایستگاه‌های افطاری ساده‌در هنگام اذان مغرب در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر با عنوان سفره برکت برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به نوع برگزاری ویژه برنامه‌های شب قدر در رمضان امسال، گفت: امسال ویژه برنامه‌های شب قدر، در جوار گلزار شهدای گمنام و نیز پارک کوهستانی دراک به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

مشفقیان در مورد برنامه‌های جشن شهری متفاوت امسال شهرداری برای روزه‌داران، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه جشن شهری با حضور شهروندان شیرازی نیز در شب عید سعید فطر ازجمله برنامه‌های متفاوت امسال شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه برنامه دولت قرآن در آرامگاه حافظ اجرا می‌شود، اظهار کرد: این برنامه با محوریت بررسی عرفانی و موضوعی اشعار قرآنی حافظ و نیز تلاوت مجلسی قرآن کریم برگزار می‌شود.

معاون شهردار شیراز گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، با همکاری مراکز خیریه مراسم گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و نیز ویژه برنامه شاد و مفرح تکریم ایتام، کودکان بی سرپرست و کودکان کار در باغات خانواده شیراز برگزار می‌شود؛ همچنین در این ماه شاهد اجرای برنامه پویش ناجی آرزوها برای برآورده کردن آرزوهای کودکان نیازمند و با همکاری گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و حمایت‌های مادی مردمی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مساجد شاخص و تاریخی شیراز برنامه تلاوت قرآن در فرهنگسراها در دو نوبت ظهر و عصر برگزار خواهد شد، گفت: تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم برنامه نور در منزل با محور تلاوت خانوادگی در منازل همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز به خانواده‌های اجرا کننده را خواهیم داشت.

مشفقیان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه وقت خوب ازدواج در محافل قرآنی پرتردد، ارائه خدمات جهادی شامل خدمات سیار اجتماعی، فرهنگی، مذهبی خدماتی و پزشکی در محلات هدف و توانمندسازی مشاوران با برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این سازمان برای ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 565916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.