۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
قیمت آش و حلیم ماه رمضان اعلام شد

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی شهر اصفهان با بیان اینکه با وجود افزایش هزینه‌های تولید، قیمت آش و حلیم ماه رمضان هم گران‌تر شده است، گفت: قیمت حلیم‌ بادمجان از ۴۰ تا ۴۵ هزارتومان و قیمت آش قلمکار از ۲۸ تا ۳۲ هزارتومان تعیین شد.

علی میزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته نرخ حلیم ۳۳ تا ۳۵ و آش هم ۱۷ تا ۲۳ هزار تومان بود. تغییرات اعمال شده بر قیمت این اقلام غذایی، جزئی و با تأیید اتاق اصناف و سازمان صمت انجام گرفته است. علت این میزان از گرانی، به افزایش قیمت مواد اولیه مانند گوشت، روغن، حبوبات و کشک برمی‌گردد؛ به علاوه آنکه هزینه‌هایی مانند دستمزدها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: بر این اساس نرخ کمتر از موارد اعلام شده با توجه به هزینه‌های مختلف، قابل‌پذیرش نیست؛ البته افزایش قیمت آش و حلیم نسبت به اقلامی دیگر مانند زولبیا و بامیه کمتر بوده و هنوز هم جزو به‌صرفه‌ترین مواد غذایی است که مردم در ماه رمضان خریداری می‌کنند؛ از این رو به نظر نمی‌رسد استقبال از خرید آن کم شود.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی شهر اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا همه مواد اولیه مورد نیاز به‌اندازه کافی موجود است یا خیر، گفت: به غیر از گرانی اقلام اشاره شده، روغن از مواد اولیه مورد نیازی است که با وجود افزایش قیمت چند برابری، با کمبود مواجه است و درخواست‌هایی برای تأمین آن شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

میزبانی تصریح کرد: این در حالی است که با گذر از ماه رمضان تأمین روغن مورد نیاز، چندان فایده‌ای برای یک واحد صنفی در بر نخواهد داشت.

کد خبر 565908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.