بیش از ۹۵درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند/۹۰گروه بازرسی در حال نظارت بر مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان از حضور بالای ۹۵درصد دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت: از زمان آغاز آموزش حضوری، کمتر از پنج درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور نداشته‌اند که ممکن است به دلیل مسافرت یا مواردی از این دست باشد.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار واکسیناسیون در مقطع متوسطه مناسب است و در گروه ۱۲ تا ۱۸ سال به پوشش واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد در استان اصفهان رسیده‌ایم؛ بازگشایی مدارس نیز بر اساس مصوبات ستاد کرونای کشور انجام شده است و هیچ اقدامی خارج از چهارچوب مصوبات انجام نخواهد شد.

وی در واکنش به نگرانی‌هایی که درباره گسترش بیماری و شیوع آن مطرح می‌شود، افزود: قطعاً ستاد کرونای کشور این موضوعات را پیش‌بینی می‌کند و کار عجولانه‌ای انجام نمی‌دهد، به هر حال بر اساس مصوبات ستاد کرونای کشور، شیوه‌نامه بازگشایی مدارس به ما ابلاغ و براساس آن، مدارس بازگشایی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان از تاکید شیوه‌نامه بازگشایی مدارس بر استفاده از ماسک و تهویه فضا خبر داد و گفت: بازرسان از روز چهاردهم فروردین ماه در استان فعال شدند و مدارس را مورد بازرسی قرار می‌دهند که موضوع استفاده دانش‌آموزان از ماسک و تهویه کلاس‌ها رعایت شود؛ با توجه به فرارسیدن فصل بهار و امکان باز گذاشتن پنجره‌ها، به نظر می‌رسد مشکلی برای رعایت شیوه‌نامه‌ها نخواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که روزهای باقی مانده از سال تحصیلی با سلامتی کامل دانش‌آموزان و معلمان به پایان برسد و ادامه داد: اگر موردی از ابتلای دانش‌آموزان یا معلمان در کلاس یا مدرسه گزارش شود، به سرعت پیگیری و از حضور افراد مشکوک در فضاهای آموزشی جلوگیری خواهد شد؛ همچنین اگر در آینده با شیوع ویروس در جامعه روبه‌رو شویم، وضعیت مدارس به شکل جدی‌تری پیگیری و رصد می‌شود.

تنها پنج درصد دانش‌آموزان در مدرسه حضور ندارند

امیرپور از فعالیت حضوری تمام مدارس استان خبر داد و گفت: بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده، دانش‌آموزان و معلمان باید سر کلاس حضور داشته باشند؛ بازرسان اداره کل نیز در قالب پنج تیم از اداره کل و همراهی گروه‌هایی از نواحی و مناطق در واحدهای آموزشی حضور می‌یابند و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مدارس در ۴۱ نقطه آموزش و پرورش استان اصفهان زیرپوشش نظارت بازرسان قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۹۵ گروه بازرسی در حال انجام نظارت و بازرسی هستند و به نوبت همه مدارس استان اصفهان را زیر پوشش خواهند داشت که شامل مدارس ۱۲، ۱۸ و برخی ۱۰ کلاسه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان از حضور بالای ۹۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که کمتر از پنج درصد دانش‌آموزان در مدرسه حضور نداشته‌اند که ممکن است این غیبت به دلایلی مانند مسافرت باشد، در هیچ یک از شهرستان‌های استان ممنوعیت بازگشایی مدارس وجود ندارد؛ همچنین ممکن است برخی از والدین نگرانی‌هایی برای حضور فرزندان خود در مدارس داشته باشند، اما این تصمیم ستاد کرونای کشور است و ما نیز تابع تصمیمات ستاد هستیم.

کد خبر 565907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.