کوتاه شدن دست دلالان با "سامانه یکپارچه درآمد و شهرسازی"

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با راه‌اندازی "سامانه یکپارچه درآمد و شهرسازی" امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات املاک، طرح‌های تفصیلی، محاسبات و تراکم فراهم و دست دلالان و کلاهبرداران تا حد زیادی از این موضوعات کوتاه شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در محلات هدف منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان، اقدامات مناسبی از جمله احداث خیابان‌ها، تعریض گذرها، اجرای پارک‌ها، ساخت فرهنگسرا و ورزشگاه و خدمات مختلف دیگر ارائه شده است که تا حد زیادی از میزان مشکلات بکاهد و شرایط بهتری را فراهم کند.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات مؤثر در اثربخشی طرح‌ها و برنامه‌ها، مشارکت ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری و اولویت‌بندی محلات است که این فضا در این منطقه به‌طور وسیعی فراهم شده است و می‌توان از مصادیق آن حضور در جمع‌های مردمی، محلات و مساجد، دیدار و گفت‌وگو و شنیدن دغدغه‌ها و خواسته‌های شهروندان، دریافت نظرات آنها و شبکه محلات را از زمان بروز کرونا در این منطقه دانست.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یک ارتباط مؤثر و دوسویه بین مردم و مسئولان این منطقه ایجاد شده است که نتایجی همچون افزایش همکاری و مشارکت شهروندان و حس تعلق به محله و شهرداری و اعتمادسازی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای اعتمادسازی بیشتر و جلب مشارکت ذی‌نفعان، لازم است شهرداری‌ها به سمت شفاف‌سازی فرآیندها، اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها حرکت کنند و مردم را محرم خود بدانند، ادامه داد: شهرداری‌ها باید هرگونه مشکلی را با شهروندان در میان بگذارند و از آنها در جهت حل آنها کمک بگیرند و نسبت به آگاهی‌بخشی و افزایش میزان آگاهی شهروندان در خصوص موضوعات شهری، قوانین و ضوابط تلاش کنند و امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را به سادگی فراهم کنند.

باقری تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف از جمله "سامانه یکپارچه درآمد و شهرسازی" که امکان دسترسی شهروندان به اطلاعات املاک، طرح‌های تفصیلی، محاسبات و تراکم را میسر کرد، دست دلالان و کلاهبرداران تا حد زیادی از این موضوعات کوتاه شده است تا این شیادان نتوانند از خلأ اطلاعاتی مردم استفاده کنند.

کد خبر 565904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.