منطقه ۱۲ نگین توسعه و سرمایه‌گذاری در اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهردار اصفهان با اشاره به شعار این منطقه مبنی بر "منطقه ۱۲، نگین توسعه و سرمایه‌گذاری" گفت: این منطقه دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های تفریحی، ورزشی، انبوه‌سازی و حمل‌ونقل است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو در اجرای طرح‌های منطقه ۱۲ مربوط به تملک و آزادسازی املاک واقع در طرح‌های عمرانی است که ناشی از تعدد مالکان به دلیل موروثی بودن آنها و نداشتن سند رسمی املاک است که منجر به کندی و متوقف شدن طرح‌های تملکی در این منطقه شده است.

وی با اشاره به شعار منطقه ۱۲ مبنی بر "منطقه ۱۲، نگین توسعه و سرمایه‌گذاری" اضافه کرد: منطقه ۱۲ دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های تفریحی، ورزشی، انبوه‌سازی و حمل‌ونقل است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه ظرفیت‌های بالقوه‌ای نهفته است که تنها با مشارکت بخش خصوصی و همراهی و همکاری مسئولان و تعاونی‌ها می‌تواند مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جمله پتانسیل‌های منطقه ۱۲ شهرداری می‌توان به وسعت منطقه، زمین‌های بایر، طرح‌های سند پهنه‌بندی حریم و طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد که فرصت‌های خوبی را برای تشویق سرمایه‌گذاران در بخش مسکن فراهم کرده است.

باقری با بیان اینکه از جمله معضلات شهرها و روستاها وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است، تصریح کرد: این بافت‌ها به دلایل مختلفی از جمله نبود دسترسی مناسب، فرسودگی بنا و کمبود امکانات خدماتی و تفریحی این مناطق را ناکارآمد و خالی از سکنه و محلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی کرده است.

وی افزود: شاهد هستیم که به‌رغم وجود مصوبات و قوانین بسیاری از سوی دولت برای کارآمدسازی، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، مشکل احیای بافت‌های ناکارآمد شهری همچنان پابرجا است و هر ساله بر مشکلات آن افزوده می‌شود که منطقه ۱۲ نیز از آن مستثنی نیست.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ درصد از محدوده قانونی این منطقه را چهار لکه بافت فرسوده در محلات امیرالمؤمنین، ناصرخسرو، عاشق‌آباد و محمودآباد تشکیل داده است، اضافه کرد: بهترین و مؤثرترین راه برون‌رفت از این بن‌بست، مشارکت بخش خصوصی است که آن هم نیازمند ایجاد جذابیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری همچون سودآوری و بازگشت حداقلی سود خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها باید با احداث خیابان‌ها، فراهم کردن دسترسی‌ها و ساخت فضای عمومی و شهری، انگیزه لازم را برای مالکان و ذی‌نفعان در جهت سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده فراهم کنند.

کد خبر 565892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.