امیکرون برای کودکان زیر ۵ سال خفیف‌تر از دلتا است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کودکان کمتر از پنج سال مبتلا به کرونا امیکرون در مقایسه با کودکان همسن مبتلا به سویه دلتا، علائم خفیف‌تری را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور مقایسه تأثیر سویه امیکرون و دلتا بر کودکان زیر پنج سال، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۶۵۱ هزار و ۶۰۰ کودک زیر پنج سال را بین سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۲ میلادی مورد ارزیابی قرار دادند. تقریباً ۲۳ هزار نفر آن‌ها در اواخر دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲ میلادی به سویه امیکرون آلوده شده بودند؛ در حالی که بیش از ۶۶ هزار کودک در پاییز ۲۰۲۱ میلادی به سویه دلتا آلوده شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان انتقال‌پذیری سویه امیکرون ویروس کرونا در مقایسه با سویه دلتا در گروه سنی کمتر از پنج سال، شش تا هشت برابر بیشتر بوده است. کودکان مبتلا به کرونا امیکرون ۱۶ درصد کمتر از کودکان مبتلا به دلتا، به اورژانس مراجعه کرده بودند و ۸۵ درصد کمتر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کردند. تقریباً ۱.۸ درصد کودکان مبتلا به سویه امیکرون در بیمارستان بستری شده بودند، در حالی که این میزان برای کودکان مبتلا به سویه دلتا ۳.۳ درصد گزارش شده است.

به گفته پژوهشگران، تعداد کودکانی که به سویه امیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بیشتر از افرادی است که درگیر سویه دلتا شده‌اند، اما شدت بیماری در میان افراد مبتلا به امیکرون کمتر بوده است. همچنین، محققان به این نتیجه رسیدند که میانگین سنی کودکان مبتلا به سویه امیکرون ۱.۵ سال است، در حالی که میانگین سنی برای کودکان مبتلا به سویه دلتا ۱.۷ سال بوده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سویه امیکرون کودکان کم‌سن‌تر را هدف قرار می‌دهد.

متخصصان معتقدند از آنجا که بسیاری از کودکان واکسینه نشده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند، عوارض طولانی مدت این بیماری و تأثیر آن بر مغز، قلب، سیستم ایمنی و دیگر قسمت‌های بدن آن‌ها ناشناخته و نگران‌کننده است.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

کد خبر 565868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.