ویروس کرونا خطر عوارض جدی بارداری را دو برابر می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا، خطر بروز عوارض جدی بارداری مانند زایمان زودرس را دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری ویروس کرونا بر زنان باردار و احتمال افزایش خطر بروز عوارض جدی بارداری مانند زایمان زودرس، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۴۴ هزار زن باردار را در سال اول پاندمی کووید -۱۹ تجزیه و تحلیل کردند. بیش از ۱۳۰۰ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹، دو برابر بیشتر از افرادی که به ویروس کرونا آلوده نشده بودند، در معرض ابتلاء به عوارض جدی بارداری مانند زایمان زودرس قرار داشتند. همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که خطر لخته شدن خون در زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹، سه برابر و خطر ابتلاء به مشکلاتی مانند سندرم مشکلات تنفسی حاد و سپسیس، ۲.۵ برابر بیشتر از دیگران است.

به گفته محققان، یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد که ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در دوران بارداری خطر عوارض جدی مانند زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعاتی از این قبیل، به بیماران در درک خطرات عوارض بارداری و نیاز به واکسیناسیون کمک می‌کند. پژوهشگران تاکید کرده‌اند که مهمترین و مؤثرترین اقدامی که زنان باردار می‌توانند برای محافظت از خود و جنین خود انجام دهند، دریافت به موقع واکسن کرونا است.

کد خبر 565866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.