آغاز اقدامات بریستول برای تحقق هدف کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰

مدیران کلان‌شهر بریتانیایی بریستول در نظر دارند از طریق افزایش مشارکت خود با متخصصان ملی و بین‌المللی، گام بلندی در راستای تحقق هدف کربن‌صفر خود تا سال ۲۰۳۰ بردارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بریستول سال‌ها پیش، از به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ خبر دادند که در این راستا، قرار است به زودی شرکای مهمی از سراسر کشور و جهان در تحقق این هدف سرمایه‌گذاری کنند. در نتیجه مشارکت جدید که بین بخش‌های دولتی و خصوصی انجام می‌شود، خدماتی ارائه خواهد شد که در نهایت کاهش هزینه‌های انرژی، پاک شدن بیشتر هوا از آلاینده‌ها، بهبود قابل توجه زیرساخت‌های انرژی و در نهایت، رونق اقتصاد محلی را در پی خواهد داشت. قرار است در این زمینه، شرکای جدید خدماتی در زمینه ارتقای کارآمدی انرژی و در نتیجه تولید انرژی بادی و خورشیدی ارائه دهند، ضمن این‌که از سرمایه‌گذاری برای پیاده‌سازی اقدامات و تداوم ارائه خدمات خبر داده‌اند.

فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در بریستول

برنامه‌ریزان بریستول در نظر دارند در پروژه کربن‌صفر خود، قدرت‌های اقتصادی برتر کشور و حتی جهان را به سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌های انرژی که هزینه آن حدود یک میلیارد پوند تخمین زده شده است، دعوت کنند و در عوض، سرمایه‌گذاران آن‌ها را از مزایای بعدی بهره‌مند کنند. این پروژه، ۳۴ ناحیه از بریستول را در بر خواهد گرفت و خدمات جدید به تمام بخش‌های آن نظیر مراکز درمانی، دانشگاه‌ها، مدارس و سازه‌های صنعتی، تجاری و مسکونی ارائه خواهد شد. در نهایت و پس از تحقق تمام اهداف در راستای به صفر رساندن انتشار کربن، هزینه‌های انرژی در بریستول به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت، هوا پاک‌تر از قبل خواهد شد، زیرساخت‌های انرژی بهبود خواهد یافت و رونق اقتصادی سراسر شهر را فرا خواهد گرفت.

آغاز اقدامات بریستول برای تحقق هدف کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰

مدیران بریستول در نظر دارند با کمک شرکای خود سرمایه‌گذاری کلانی در سیستم‌های انرژی انجام دهند تا در نتیجه آن بتوانند تا سال ۲۰۳۰، شهروندان را از مزایای کربن‌صفر بهره‌مند کنند که البته، این اقدام مزایای بی‌شماری نیز برای شهر در پی خواهد داشت. در واقع، پس از پیاده‌سازی تمام اقدامات برای کاهش انتشار کربن، نحوه تردد مردم در داخل و بیرون شهر تغییر پیدا خواهد کرد، ضمن این‌که شیوه گرم و خنک‌سازی منازل نیز با تحولات مثبت زیادی مواجه خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی ساکنان بریستول نقش مهمی ایفا کند. از سوی دیگر، به صفر رسیدن انتشار کربن به بهبود سلامت جسمی و روانی ساکنان شهر کمک زیادی خواهد کرد و به کارآفرینی برای نسل‌های آینده از طریق گسترش زیرساخت‌های انرژی و هوشمندسازی سیستم‌های مربوطه منجر خواهد شد که البته تحقق این هدف، تنها از طریق مشارکت درازمدت مدیران شهر با سرمایه‌گذاران جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

واتنفال و آمرسکو از جمله کمپانی‌های توسعه انرژی مشهور جهان به حساب می‌آیند که قرار است سرمایه‌گذاری در بخش انرژی بریستول را به عهده بگیرند و شهر را در راستای تحقق هدف صفر کربن خود و تبعات مثبت بعدی یاری دهند. این کمپانی‌ها در نظر دارند با همکاری متخصصان انرژی و سرمایه‌گذاران بزرگ شهر، از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های الکتریکی شهر بهره ببرند.

آغاز اقدامات بریستول برای تحقق هدف کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰

چنین پیش‌بینی شده است که پس از پنج سال مشارکت، بیش از ۱۴۰ هزار تن از ذخایر کربن و حدود ۱۸۲ مگاوات تولید انرژی کربن‌صفر، آزاد شود. علاوه بر این، اقدامات مختلف ذی‌نفعان به ارائه خدمات و مزایای بیشتر به ساکنان بریستول منجر خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سود اجتماعی ۶۰ میلیون پوندی اشاره کرد، ضمن این‌که قرار است تولیدکنندگان محلی پرداخت حدود ۵۰ میلیون پوند از قراردادها را به عهده گیرند و از سود حاصل از آن برای کارآفرینی محلی بهره گیرند.

مدیران بریستول مدعی شده‌اند که اقدامات آن‌ها و به ویژه، دعوت شرکای برتر جهان به سرمایه‌گذاری در تحقق هدف کربن‌صفر در سراسر دنیا بی‌رقیب خواهد بود و در نظر دارند متفاوت با سایر نقاط جهان، تا سال ۲۰۳۰، سیستم‌های انرژی را ارتقا ببخشند تا در نهایت، ساکنان را از تنفس هوای پاک، بهبود زیرساخت‌های تردد، کارآفرینی و رونق اقتصادی محلی بهره‌مند کنند. در این راستا، کمپانی توسعه انرژی وترنال مدعی شده است که بهبود شبکه گرمایشی بریستول را به عهده خواهد گرفت و تا سال ۲۰۳۰، انتشار کربن در بخش گرم‌سازی سازه‌های سراسر شهر را به صفر خواهد رساند. دیگر شرکای پروژه جدید بریستول نیز از سرمایه‌گذاری برای به صفر رساندن انتشار کربن در سایر بخش‌های شهر خبر داده و مدعی شده‌اند برای ارائه خدمات بیشتر در راستای انرژی به مردم بریستول، از تکنولوژی و اصول هوشمندسازی شهری بیشترین بهره را خواهند گرفت.

آغاز اقدامات بریستول برای تحقق هدف کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰

کد خبر 565852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.