برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

هوشمند شدن در کنار تمام چالش‌های خاص خود هدف بسیاری از شهرهای جهان است و از آنجا که هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست، برای هر چالش راهکاری وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، راهکار بسیاری از شهرهای جهان برای بهبود زندگی روزمره شهروندان، اجتناب از هزینه‌های غیرضروری و افزایش کارایی مدیریت منابع، استفاده از فناوری هوشمند است که در این مسیر چالش‌های خاصی وجود دارد. هر شهر برای غلبه بر مشکلات خود از روش متفاوتی بهره می‌برند که در ادامه با این روش‌ها در برترین شهرهای هوشمند جهان آشنا می‌شویم.

برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

لندن

لندن برای مقابله با چالش‌های هوشمند شدن از راهکار به‌کارگیری قدرت داده‌ها بهره می‌برد و به ابتکاراتی از جمله پایگاه توسعه داده لندن (LDD) برای مدیریت مجوزهای ساخت‌وساز که مراحل مختلف آن در زمان واقعی و از طریق وب برای هر شهروندی قابل دسترس است، آموزش مهارت‌های دیجیتالی مرتبط با هوشمند شدن به شهروندان با استفاده از فناوری‌هایی مانند تبلت‌، بهره‌گیری از کنتورهای برق هوشمند و بهبود سیستم حمل‌ونقل با استفاده از وسایل‌نقلیه خودران پرداخته است.

نیویورک

نیویورک با جمعیتی بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، ملزم به غلبه بر چالش‌هایی هم‌چون ترافیک، تردد در ساعات شلوغی، ایجاد برابری بیشتر و برپایی نظم اجتماعی است که به منظور ترویج برابرتر فناوری، کیوسک‌های تلفن عمومی را به وای‌فای سریع و رایگان تجهیز کرده و با بهره‌گیری از سنسورهای سرعت و راه‌اندازی مرکز داده‌ای با مدیریت مهندسان ترافیک شهری، زمان تردد در ساعات شلوغی را تا ۱۰ درصد بهبود بخشیده است. سیستم تأمین آب نیویورک با بهره‌گیری از فرآیندهای هوشمند، امکان دسترسی خانوارها به اطلاعات مصرف در زمان واقعی و پرداخت آنلاین صورت‌حساب آن‌ها را فراهم می‌آورد.

پاریس

هوشمند شدن پاریس به‌عنوان یکی از پایتخت‌های مالی اروپا و از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان، پتانسیل بالایی برای بهبود شهر دارد. «شهر هوشمند پاریس ۲۰۵۰» پروژه بلندپروازانه تحقیقات و توسعه پاریس است که در نظر دارد با ادغام ساختمان‌های اکولوژیکی در هسته مرکزی شهر انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۷۵ درصد کاهش دهد. پاریس با هدف بهینه‌سازی سیستم حمل‌ونقل و رفت‌آمدهای ساکنان، زیرساخت‌های اینترنت اشیای خود را تقویت کرده و با استفاده از «ابرداده‌ها» برای بازسازی کامل سیستم حمل‌ونقل خود قصد دارد متروی شهر را کاملاً خودکار کند.

توکیو

در میان شهرهایی با بالاترین تراکم جمعیت، تبدیل شدن توکیو به شهر هوشمند امری حیاتی برای توسعه فضاهای مؤثرتر به‌نظر می‌رسد. پایتخت ژاپن قصد دارد از سیستم‌های مؤثر و پایداری بهره ببرد که فراهم‌آورنده منابع مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاربران است و در حال نصب ۲۷ میلیون کنتور هوشمند برق در سراسر شهر تا سال ۲۰۲۵ است که با مشکلات قطعی ناشی از وقوع بلایای طبیعی مقابله می‌کند.

برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

ریکیاویک

ایسلند پتانسیل بالایی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و ۷۰ درصد نیاز انرژی خود را از این بخش تأمین می‌کند. پایتخت آن علی‌رغم جمعیت کم درصدد هوشمند شدن و برخورداری از مزایای آن از جمله کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۴۰ است. تعهدات قوی این شهر کوچک در زمینه حفاظت از محیط‌زیست و پیشرفت‌های قابل‌توجه آن در بخش حمل‌ونقل و جابجایی، ریکیاویک را با وجود مساحت کم در فهرست برترین شهرهای هوشمند جهان جای داده است.

کپنهاگ

کپنهاک، آزمایشگاهی برای اجرای فرآیندهای هوشمند تبدیل شدن به شهری قابل‌سکونت و پایدار است که در سال ۲۰۱۷ برای راهکارهای خود در بخش کیفیت هوا، مصرف انرژی و مدیریت پسماندها موفق به دریافت جایزه شد. پایتخت دانمارک برای مدیریت اطلاعات عمومی و خصوصی از ابرداده‌ها بهره می‌گیرد و در نظر دارد با استفاده از این فناوری در نوآوری‌های تجاری و مدیریت کارآمدتر به شهری کاملاً بدون انتشار تبدیل شود. کپنهاگ در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ محیطی با عنوان «آزمایشگاه انرژی» در همسایگی نوردهون ایجاد کرد تا چگونگی ادغام بهینه برق، گرمایش و حمل‌ونقل پایدار را مورد بررسی قرار دهد.

برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

برلین

برلین دارای یکی از بهترین عملکردها در بخش حمل‌ونقل، سرمایه انسانی و طرح‌های بین‌المللی است و حوزه‌های اقتصادی و محیط‌زیستی این شهر نیز پتانسیل بالایی برای ارتقا و پیشرفت دارد. این شهر آلمانی در مسیر هوشمند شدن بیشترین تمرکز خود را روی خانه‌های مسکونی قرار داده و به دنبال دستیابی به ترکیبی از یک زندگی زیست‌محیطی و پایدار است که توسط یک زندگی دیجیتالی و هوشمند هدایت می‌شود.

آمستردام

آمستردام، از راه‌اندازی سیستم به‌اشتراک‌گذاری خودکار دوچرخه تا پرداخت هزینه پارکینگ با پارکومتر و سیستم پیشرفته جمع‌آوری زباله، روش‌های جدیدی برای حل مشکلاتش دارد. این شهر برای شنیدن صدای شهروندان برنامه‌ای با عنوان «صدای زیبا» ایجاد کرده است و با تجزیه‌وتحلیل عکس‌ها و نظرات ارسال‌شده در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت لحظه‌ای از وضعیت مکان‌ها و خدمات ارائه‌شده در محیط‌های گوناگونش مطلع می‌شود.

برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

سنگاپور

سنگاپور از فناورانه‌ترین شهرهای جهان است و از توسعه اولین بیمارستان هوشمند و استفاده از ابرداده‌ها در بخش مراقبت‌های بهداشتی تا آزمایش اولین تاکسی‌های خودران و توسعه یک شهر دوقلوی دیجیتال برای آزمایش راهکارهای چالش‌های خود، در خط مقدم تعداد زیادی از نوآوری‌های شگفت‌انگیز قرار دارد. تمام خانه‌های سنگاپور با فناوری‌های هوشمند گره خورده است و تمرکز فعلی آن بر روشنایی کم‌مصرف در جاده‌های عمومی و نصب پنل‌های خورشیدی روی سقف شش هزار خانه قرار دارد.

دبی

دبی برنامه‌ای هفت‌ساله شامل سیستم‌های ارتباطی، حمل‌ونقل، شهرسازی، خدمات و غیره برای دیجیتالی شدن تمام خدمات دولتی دارد و با طراحی اپلیکیشن مخصوص DubaiNow هوش مصنوعی را به خدمت شهروندان خود درآورده، تصادفات رانندگی را کاهش داده و امنیت شهر را بالا برده است.

برترین شهرهای هوشمند جهان و مقابله با چالش‌ها

کد خبر 565846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.