حمل‌ونقل عمومی در جنوآ رایگان می‌شود

شهرداری جنوآ ایتالیا قصد دارد اولین شهر این کشور با حمل‌ونقل عمومی کاملاً رایگان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری جنوآ به همراه اپراتور حمل و نقل محلی اعلام کرد که دسترسی رایگان به مترو در شهر به مدت چهار ماه دیگر (تا ۳۱ ژوئیه) تمدید خواهد شد. این تصمیم در پی نتایج رضایت بخش آزمایشی اتخاذ شد که در پایان سال گذشته انجام شده بود.

آسانسورهای عمودی (بالابرهای سیستم حمل‌ونقل و قطار کابلی) هر روز هفته بدون محدودیت زمانی نیز رایگان خواهند بود، در حالی‌که برای مترو، بلیت رایگان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۶ و از ۲۰ تا ۲۲ در نظر گرفته شده است.

حمل‌ونقل عمومی در جنوآ رایگان می‌شود

هدف از سیستم‌های رایگان مترو، گسترش استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر تا حد امکان به منظور ترویج تحرک پایدارتر است. با افزایش تعداد کاربران، تردد وسایل نقلیه شخصی و انتشار CO2 کاهش می‌یابد.

سیستم‌های شمارش مسافر که در سال ۲۰۲۱ توسعه یافت، ارزیابی دقیق تعداد مسافران را برای این طرح ممکن کرد. چهار ماه اول این پروژه، داده‌های بسیار جالبی از استفاده روزافزون شهروندان جنوآ به دست آمد که در ادامه بعضی از نتایج مثبت آن را می‌خوانیم:

  • افزایش چهار درصدی در استفاده از حمل و نقل عمودی.
  • افزایش ۱۸ درصدی استفاده از بخش رایگان مترو در ماه مارس، معادل ۳۶ هزار مسافر بیشتر.
  • ۲۵ درصد از مسافران عادت‌های سفر خود را برای استفاده از بلیط رایگان تغییر داده‌اند.
  • ۲۶ درصد از افرادی که عادت خود را تغییر دادند، قبلاً با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کردند. این آمار بدان معنی است که هر هفته از ماه مارس، بیش از ۳۰۰۰ سفر با خودرو حذف شده است که در نتیجه مزایای زیست محیطی قابل توجهی را به ارمغان آورده است.

شهردار جنوآ، مارکو بوچی، به این مناسبت اعلام کرد: "جنوا آرزوی تبدیل شدن به اولین شهر ایتالیا با دسترسی رایگان به حمل و نقل عمومی را دارد. این آزمایش یکی از اولین گام‌های پروژه‌ای است که می‌خواهد سیستم حمل‌ونقل را متحول کند و مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی محلی یکپارچه و کارآمد تشویق کند."

حمل‌ونقل عمومی در جنوآ رایگان می‌شود

کد خبر 565810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.