خدمات عمومی شهر اسپانیایی هوشمند می‌شود

شهرداری فوئنگیرولا اسپانیا اعلام کرد که اولین گام‌ها را برای پیاده‌سازی یک سیستم هوشمند جدید برداشته است که امکان کنترل بی‌درنگ بیشتر خدمات عمومی شهر را از روشنایی خیابان‌ها تا سطوح آلودگی صوتی فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نصب حسگرها بر جاه‌طلبی منطقه ساحلی اندلس برای تبدیل شدن به یک شهر کاملاً هوشمند با استفاده از ابزارهایی که در شهرهایی مانند پاریس، نیویورک، لندن و میامی موفق بوده‌اند، تأکید می‌کند.

هدف سیستم هوشمند جدید مبتنی بر حسگرهای راه دور، بهینه‌سازی صرفه‌جویی در انرژی شهر و کاهش ردپای کربن است. این سیستم، کنترل خدمات عمومی اساسی مانند روشنایی، سطوح سر و صدا، وسایل کنترل ترافیکی، آبیاری فضای سبز و عملکرد ساختمان‌ها را دیجیتالی می‌کند. هزینه نصب هریک از حسگرها حدود یک میلیون یورو است.

خدمات عمومی شهر اسپانیایی هوشمند می‌شود

حسگرهای هوشمند از طریق نظارت و کنترل بی‌درنگ چراغ‌های خیابان، نقاط آبیاری شده فضای سبز شهری یا صوت‌سنج‌هایی که در نقاط مختلف نصب می‌شود، مسئولان خدمات شهری را از وضعیت این موارد مطلع خواهد کرد.

دستگاه‌های مورد نظر همچنین می‌توانند مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی خود را بهینه کنند. اجرای این فناوری مزایای بسیار متنوعی از جمله سطوح بالاتر امنیت، رضایت و رفاه را برای همه شهروندان به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، در مورد روشنایی عمومی، درخشندگی لامپ‌ها در هر خیابان، با توجه به میانگین استفاده روزانه تطبیق داده می‌شود و هرگونه خاموشی احتمالی در لحظه وقوع آن تشخیص داده می‌شود.

خدمات عمومی شهر اسپانیایی هوشمند می‌شود

به همین ترتیب در صورت بارندگی، سیستم قادر به قطع آبیاری فضاهای سبز شهری خواهد بود. اگر حسگرهای صوتی مختلف، اشباع آلودگی صوتی را در یک مکان مشخص تشخیص دهند، پلت فرم یک هشدار را به پلیس محلی ارسال می‌کند تا آن‌ها بتوانند از وضعیت آگاه شوند و مداخلات لازم را انجام دهند.

کد خبر 565739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.