مشاهیر و شهدا، زینت‌بخش معابر اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌‎الملل شهرداری اصفهان با اشاره به فعال شدن مناطق شهری در نامگذاری معابر و خیابان‌ها، گفت: برای نخستین بار این‌گونه برنامه‌ریزی شد که مدیران روابط عمومی برای مشارکت به دل مناطق بروند و حتی اگر شخصیتی در قید حیات است برای نامگذاری به شورا معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی معرک‌نژاد امروز _یکشنبه، چهاردهم فرودین‌ماه_ در سی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به تذکرات اعضای شورا، اظهار کرد: درخواست‌های مختلفی در خصوص نامگذاری معابر از سوی خانواده شهدا، مردم محلات و پایگاه‌های بسیج به دست شورای نامگذاری رسیده است که دغدغه نخست ما پاسخ دادن به آنها است.

وی ادامه داد: شورای نامگذاری فعالیت خود را به صورت فشرده انجام می‌دهد تا بتواند به این درخواست‌ها پاسخ دهد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر رویکرد شورای نامگذاری منفعلانه بود، تصریح کرد: این رویکرد را به فعالانه تغییر دادیم و سعی کردیم پیشنهاد دهنده باشیم و نام‌هایی را که با ریشه هویتی ما سنخیتی ندارد، تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف شورای نامگذاری این مهم مطرح شد که نامگذاری معابر و چهارراه‌ها به نام صنایع دستی برای تعیین تکلیف بوده است در این راستا شورا در این باره به جمع‌بندی نهایی رسید و بسیاری از این نام‌ها با همفکری تغییر کرد.

معرک‌نژاد از فعال کردن مناطق شهری در نامگذاری معابر و خیابان‌ها خبر داد و افزود: برای نخستین بار این‌گونه برنامه‌ریزی شد که شهرداران و روابط عمومی‌ها برای مشارکت به دل مناطق بروند و حتی اگر شخصیتی وجود داشته باشد که در قید حیات است، برای نامگذاری به ما معرفی کنند.

وی ادامه داد: مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در طرح نامگذاری معابر با مردم و فعالان مساجد و پایگاه‌های بسیج گفت‌وگو می‌کنند و هم‌اکنون منطقه هفت لیست خوبی برای نامگذاری تهیه کرده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد معابر جدید برای نامگذاری بیشتر از تعداد معابر اصلی و مرکزی شهر است، گفت: در نقاط مرکزی شهر نیز هنوز ظرفیت‌های نهفته وجود دارد که نامگذاری نشده است و این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: لیست اسامی مشاهیر فوت شده و در قید حیات اصفهان در دست تهیه است، از بنیاد شهید نیز درخواست کردیم تا بانک اطلاعاتی شهدا را در اختیار ما قرار دهد که البته این اقدام هنوز انجام نشده است و این موضوع سرعت کار را نیز کاهش داده است.

کد خبر 565696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.