مصوبه افزایش کرایه تاکسی‌ و اتوبوس در کرج اجرا شد

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج از اعمال مصوبه افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی و ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس از اول فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایمنا، سیدجواد موسوی با بیان اینکه از اول فروردین امسال مصوبه افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در کرج اجرا شده است، اظهار کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر، بنا شده بود کرایه تاکسی در خطوط مختلف ۳۰ درصد و اتوبوس نیز ۲۰ درصد اضافه شود که این مصوبه از اول فروردین‌ماه امسال اجرایی شده است.

وی با تاکید به فعالیت حدود ۱۳ هزار تاکسی خطی و گردشی در کرج، ادامه داد: با توجه به اینکه تاکسی‌رانان در شرایط گرانی و اوضاع نامناسب اقتصادی متحمل فشار مضاعفی شده‌اند، این میزان افزایش منطقی به‌نظر می‌رسد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج، تصریح کرد: افزایش کمتر کرایه اتوبوس در مقایسه با تاکسی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اقشار کم‌درآمد جامعه و فشار کمتر به آنها و همین‌طور تقویت انگیزه شهروندان برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی برای جابه‌جایی در مقاصد درون‌شهری اعمال شده است.

موسوی در مورد گلایه شهروندان و رانندگان تاکسی از کمبود پول خرد، گفت: با تدابیر اندیشیده شده، نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۱ رُند شده است تا دغدغه تأمین پول خُرد در میان نباشد، البته تحقق پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سال جاری باید وارد فاز اجرایی شود تا شاهد رفع اساسی این مشکل باشیم.

کد خبر 565692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.