تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک تهران از فردا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تصمیم ستاد ملی‌کرونا مبنی بر بازگشایی مراکز آموزشی از چهاردهم فروردین‌ماه بوده است؛ لذا ساعت اجرای طرح ترافیک نیز از روز پانزدهم فروردین‌ماه از ساعت ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایمنا، مجتبی شفیعی با بیان اینکه با فعالیت مراکز آموزشی ساعت حمل‌ونقل و ترافیک تهران از پانزدهم فروردین‌ماه تغییر می‌یابد، اظهار کرد: ساعت اجرای طرح ترافیک فردا از ساعت ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ تغییر پیدا می‌کند، با توجه به مصوبه شورای حمل‌ونقل و ترافیک ساعات پایانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ساعت ۱۹ است که به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه، ساعت پایانی طرح ترافیک ۱۷ خواهد بود.

وی با بیان اینکه تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مراکز آموزشی از چهاردهم فروردین‌ماه بوده است، ادامه داد: این تصمیم هرچند به یک‌باره اعلام شد، اما شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌هایی را در این زمینه به ویژه افزایش ظرفیت حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام داده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، تصریح کرد: با توجه به اینکه در حوزه حمل‌ونقل عمومی تهران عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که به دلیل بی‌توجهی در سال‌های گذشته ایجاد شده و رفع آن زمان‌بر است، اما سعی‌کردیم تا با تمام توان با اقداماتی مانند کاهش سرفاصله اعزام قطارهای ناوگان مترو و اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) این کمبود را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت ازدحام مسافر اعزام ناوگان جدید انجام می‌شود، گفت: با مجوز پلیس راهور، ون‌هایی را در خطوط پرتردد اعزام می‌کنیم تا جابه‌جایی مسافران انجام شود، البته شهرداری تهران آمادگی دارد تا با همکاری شهروندان وضعیت‌ترافیکی تهران را بهبود دهد که در این زمینه از شهروندان می‌خواهیم تا با استفاده از حمل‌ونقل عمومی‌و همپایی سفر بار ترافیکی شهر را مدیریت کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: رصد وضعیت ترافیک پایتخت در اوایل روز کاری بعد از تعطیلات نوروز نشان از افزایش ۳۵ درصدی ترافیک به نسبت سال گذشته در طول معابر درگیر دارد که این افزایش ترافیک شامل سفرهای آموزشی نیز خواهد بود.

کد خبر 565681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.