اقدامات شهرداری در نوروز، نشاط‌آفرین بود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات شهرداری در نوروز امیدآفرین و نشاط‌آفرین بود، اما در بخش فرهنگی نیازمند تمرکز بر ترویج ارزش‌های دینی و هویت ایرانی و اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه، چهاردهم فروردین‌ماه_ در نطق میان دستور نخستین جلسه علنی سال ۱۴۰۱ و سی‌وششمین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نام نهادند که امیدواریم در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان برای ظهور خلاقیت جوانان از این فرصت استفاده شود.

وی با اشاره به از سرگیری سفرهای نوروزی، گفت: قبل از آغاز سال نو جلسات مختلفی برگزار شد و در هفته‌های پایانی سال امکاناتی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران فراهم شد که رسیدگی به فضای عمومی شهر، نظافت، گل‌آرایی و آمادگی بوستان‌ها، زیباسازی با موضوعات میراثی، نظم شهری، رسیدگی به وضعیت پارکینگ‌ها و حمل‌ونقل شهری در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۰ قابل تقدیر بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای خانواده‌ها و جوانان در اماکن مختلفی مانند گلستان شهدا، تخت فولاد، میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) انجام شد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: برخی از بخش‌های امکانات تفریحی اصفهان نیز که در سال‌های اخیر از خدمت‌رسانی خارج شده بود، امسال فعالیت خود را از سر گرفت که رضایت شهروندان و گردشگران را به دنبال داشت، اقدامات مدیریت شهری در این حوزه توانست بخشی از نشاط و امید لازم را برای مردم فراهم کند.

سامع با تاکید بر اینکه ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی باید در برنامه‌های فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های استانی مرتبط با این حوزه باید با روش‌های بدیع در کنار مدیریت شهری قرار گیرند تا شاخص‌های فرهنگی و مذهبی در سیمای شهر دیده شود.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر برخی محورها، گفت: شناخت کامل و به ظهور رساندن ارزش‌های معنوی اصفهان به صورت رویداد شهری از جمله این محورها است، همچنین استفاده از رسانه‌های مجازی برای اینکه امکانات اصفهان در یک قالب به گردشگر معرفی شود، نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ایمنی راه‌های بین شهری، ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری، ساخت هتل، ایجاد امکانات حمل‌ونقل عمومی و پیاده، ساماندهی و مرمت اماکن گردشگری، توسعه اماکن تفریحی و گردشگری از جمله محورهای مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌ها و نهادها و مدیریت شهری قرار گیرد.

کد خبر 565664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.