۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کلاهبرداری ۵۵۰ هزار دلاری ان اف تی

کلاهبردار یک NFT از مجموعه Bored Ape Yacht Club که توسط خواننده مشهور تایوانی جفری هوانگ (معروف به ماچی برادر بزرگ) به او هدیه داده شده بود، را به سرقت برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چو می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کرد این سرقت یک شوخی اول آوریل است، تا اینکه در نهایت متوجه شد که دیگر به NFT های ارزشمند خود دسترسی ندارد. همانطور که توسط کارآگاه آن چین (zachxbt) توضیح داده شده است، کلاهبرداران برای اجرای کلاهبرداری‌های (giveaway) حساب‌های تأیید شده توئیتر را با چند هزار دلار خریداری می‌کنند. کلاهبرداران معمولاً از ربات‌ها برای فریب دادن افراد برای کلیک کردن روی پیوندهایی استفاده می‌کنند که آنها را به یک سایت فیشینگ هدایت می‌کند و NFT های آنها را به سرقت می‌برند.

کلاهبرداری ۵۵۰ هزار دلاری ان اف تی

بازیگران بد همچنین از دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام برای شکار قربانیان احتمالی استفاده می‌کنند. ممکن است فقط یک ثانیه طول بکشد تا کسی برای همیشه از دارایی‌های خود جدا شود.

اوایل امروز، یک سرور رسمی دیسکورد که توسط Bored Ape Yacht Club اداره می‌شود توسط هکرها مورد نفوذ قرار گرفت. اکانت رسمی توئیتر موفق ترین پروژه NFT تا به امروز در توئیت خود هشدار داد که هیچ ایردراپی در اوایل آوریل انجام نمی‌دهد و این هک را تأیید می‌کند. به گفته شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، هکر پس از ارسال یک لینک جعلی مربوط به یک ضرب جعلی در یکی از کانال‌های سرور، توانست با موفقیت یک NFT را سرقت کند.

کد خبر 565634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.