بسیج امکانات برای تبدیل اصفهان به قطب دانش‌بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رایزنی‌های خود را با مدیریت شهر برای بسیج امکانات و توانمندی‌ها در حوزه علوم دانش‌بنیان آغاز کرده‌ایم و در هفته جاری از مسئولان کشوری و استانی که در این زمینه اثرگذار هستند، برای همکاری دعوت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهاردهم فروردین‌ماه- در سی‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ورود به سال جدید به آرزوی سالی پر خیر و برکت برای ملت، دولت و نظام، اظهار کرد: چهاردهم فروردین‌ماه اولین روز کاری جدی برابر با آغاز ماه مبارک‌رمضان شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام رهبری و شعار امسال، افزود: با وجود مشکلاتی از جمله تحریم و سو مدیریت داخلی، آثار جهش تولید داخلی را شاهد هستیم، البته این کافی نیست، زیرا با حجم بیکاری نخبگان و تحصیل‌کنندگان روبه‌رو هستیم و باید به کار و تولیدات دانش‌بنیان بیشتر توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ۲۰ سال است توجه به علوم دانش‌بنیان در کشور آغاز شده است، ادامه داد: اکنون حدود ۷۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان با ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در کشور داریم که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید با تلاش این عدد دو رقمی شود.

وی با بیان اینکه توجه به تولیدات دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و لازم است این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از جنبه‌های این علوم در دو سال اخیر تولید واکسن کرونا بود که توانستیم در دنیا رتبه نخست را کسب کنیم و از واردات واکسن کرونا بی‌نیاز شدیم.

نورصالحی گفت: اصفهان دارای دانشگاه‌های متعدد، اساتید، تحصیل‌کرده‌ها و نخبگان است و با داشتن شهرک علمی و تحقیقاتی که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، می‌تواند رشد بیشتری در حوزه علوم دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رایزنی خود را با مدیریت شهر برای بسیج امکانات و توانمندی‌ها در این حوزه آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در هفته جاری از مسئولان اثرگذار کشوری و استانی در این زمینه دعوت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در تلاش هستیم تا نقش اصفهان را به عنوان قطب شرکت‌های دانش‌بنیان پررنگ و فعال کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرداری، گفت: لازم است با شناسایی نقاط ضعف، کمبود و نارسایی‌ها و تکمیل زیرساخت‌ها آمادگی شهر اصفهان را برای میزبانی از گردشگران ارتقا دهیم، زیرا تابستان نیز اصفهان میزبان همین تعداد مسافر و گاهی بیشتر از آن خواهد بود.

نورصالحی در خصوص تکمیل زیرساخت‌های باغ فدک، افزود: شورای اسلامی شهر تلاش می‌کند تا اختلافات موجود میان اوقاف و شهرداری درباره باغ فدک را رفع کند.

وی گفت: لازم است توجه بیشتری به شناسایی و تشویق سرمایه‌گذار در راستای ساخت هتل و مراکز اقامتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از امروز ساعات کاری ادارات و حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در مراکز آموزشی به روزهای قبل از کرونا بازگشته است، گفت: لازم است شرایط تردد حمل‌ونقل عمومی نیز در شهر به شرایط قبل از کرونا بازگردد و امکانات از رده خارج شده و از دست رفته بازسازی و به ناوگان افزوده شود؛ البته امسال ۱۷۳ اتوبوس جدید خریداری شده، به ناوگان اضافه می‌شود.‌

کد خبر 565628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.