آیا داروی ایورمکتین به درمان بیماری کووید-۱۹ کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی ایورمکتین، تاثیری بر درمان بیماری کووید-۱۹ ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایورمکتین (Ivermectin) یک داروی ضد انگلی است که برای درمان بیماری کووید -۱۹ به کار گرفته شده بود. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی ایورمکتین بر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را که داروی ایورمکتین را مصرف می‌کردند، با گروه دیگری که از این دارو مصرف نمی‌کردند، مقایسه کردند.

بیماران گروه اول در طول سه روز به صورت روزانه از داروی ایورمکتین استفاده کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این دارو، خطر بستری شدن در بیمارستان و ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش نمی‌دهد. همچنین، داروی ذکر شده به کاهش دوران بهبود بیماری افراد نیز کمک نکرده است؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که داروی ایورمکتین تأثیر مثبتی بر بهبود بیماری کووید -۱۹ یا پیشگیری از بروز آن ندارد.

به گفته پژوهشگران، داروی ایورمکتین خطر بستری شدن بیماران در بیمارستان و تعداد روزهای بستری شدن افراد را کاهش نداده بود. این دارو حتی بر کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز تأثیر خاصی نداشته است. با وجود اینکه اوایل دوران شیوع بیماری کووید -۱۹ از داروی ایورمکتین به منظور بهبود بیماری استفاده می‌شد، اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این دارو را برای درمان بیماری کووید -۱۹ تأیید نکرده است.

نتایج این مطالعه در مجله The New England منتشر شده است.

کد خبر 565626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.