جهان به نظاره ایران قوی می‌نشیند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه، چهاردهم فروردین ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جهان به نظاره ایران قوی می‌نشیند» به بررسی فرمایشات رهبر انقلاب در ابتدای سال پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در نخستین سخنرانی در سال ۱۴۰۱ این سال را با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند. توجه معظم‌له به افزایش توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان نشان از راهبردهای جدید و عمیق انقلاب اسلامی در افق تمدن‌سازی دارد.

بر این اساس ایران در آینده باید خود را آماده دستیابی به فناوری‌های به‌روز کرده تا بتواند در میان‌مدت خود را به‌عنوان یک‌قطب بین‌المللی معرفی کند. پیش از این و در هنگامه آغاز جنگ در اروپا (اوکراین) رهبر انقلاب نیروهای انقلابی را به یک تحول بزرگ توجه داده و بر آمادگی لازم برای عبور از یک پیچ تاریخی تأکید کردند. به نظر می‌رسد که عبور از این مسیر نیاز به ابزارهایی دارد که یکی از آن‌ها توانمندسازی در حوزه تولید به‌ویژه دستیابی به محتوایی است که جمهوری اسلامی ایران را در چشم جهانیان بی‌بدیل می‌سازد.

در حال حاضر در موقعیتی به سر می‌بریم که توانسته‌ایم بدون اتکا به خارج، قدرت دفاعی و موشکی خود را بسط دهیم و از این تجربه در حوزه فضا نیز استفاده کنیم و ماهواره نور را به رخ جهانیان بکشیم. قدم بعدی در این مسیر فرستادن اولین انسان به فضا و ساختن ایستگاه و محکم کردن جای پای خودمان در رقابت‌های بین‌المللی با قطب‌های جهانی است. رسیدن به این درجه می‌تواند در برابر قطب‌های کلاسیک بین‌المللی قطبی جدید به نام «مقاومت» را به سرمنزل مقصود برساند.

جهان به نظاره ایران قوی می‌نشیند

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بدهی دولت قبل تسویه شد» به بررسی اظهارات رئیس جمهور پرداخت و نوشت: رئیس جمهور که در آخرین جلسه هیأت دولت در سال گذشته تأکید کرده بود «دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در تعطیلات نوروزی وقفه‌ای در کارهای ضروری مردم ایجاد نشود» خود پیشگام این رویکرد بود. وی دوم فروردین از مجتمع بازتوانی جانبازان اعصاب و روان بازدید کرد و سوم فروردین هم نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. حسن ختام برنامه‌های نوروزی دولت، سفر سه روزه به خراسان رضوی در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ فروردین بود.

این برنامه‌ها اما از آخرین روزهای سال گذشته آغاز شد؛ رئیس جمهور بیست‌ونهم اسفند سال گذشته در سفر یک روزه به خوزستان، هم آخرین تدابیر دولت برای رفع نیازهای خرمشهر را بررسی کرد و هم از مراکز اورژانس و هم مرکز کنترل ترافیک بازدید کرد. ششم فروردین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، هفتم فروردین دومین جلسه هیأت دولت در سال جدید و هشتم فروردین هم جلسه کارگروه رفع فقر مطلق به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد. رئیس‌جمهور همچنین نهم فروردین با حضور در شهر جدید پردیس، دستور ویژه برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر را صادر کرد.

جهان به نظاره ایران قوی می‌نشیند

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۳ جوان فلسطینی که اسرائیل را به لرزه درآوردند» نوشت: جوانان فلسطینی در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با اجلاس ننگین «نقب» طی سه عملیات در عمق اراضی اشغالی توانستند بار دیگر سرزمین‌های اشغالی را با ناامنی کم سابقه‌ای مواجه کنند. در این سه عملیات مجموعاً ۱۱ صهیونیست به هلاکت رسیده و دست‌کم ۱۵ صهیونیست هم زخمی شدند.

در آستانه ماه مبارک رمضان و چند روز پس از نمایش مضحک و ضد ایرانی چند کشور عربی، آفریقایی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در نقب، جوانان فلسطینی طی سه عملیات بزرگ در عمق اراضی اشغالی توانستند ضربات سختی بر صهیونیست‌ها وارد کرده و این نشست را که صهیونیست‌ها آن را «تاریخی» خوانده بودند، به حاشیه برده و بی‌اثر کنند. انجام دور جدید عملیات‌های شهادت‌طلبانه مجاهدان فلسطینی که فشار فراوانی بر کابینه صهیونیستی وارد آورده، موجب شده تا مقامات سیاسی این رژیم و «نفتالی بنت» به عنوان نخست‌وزیر این رژیم، خشمگین از ناتوانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در برابر عملیات‌های فلسطینیان، وعده انتقام دهند.

در پی عملیات‌های اخیر، مجموعاً ۱۱ شهرک‌نشین در سه حمله جداگانه به هلاکت رسیدند. عملیات‌های استشهادی مستمر فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی به ویژه همزمان با برگزاری اجلاس خائنانه در منطقه النقب نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخته و از انفجار اوضاع در ماه رمضان و در آستانه سالگرد نبرد شمشیر قدس به شدت هراس دارند. در این عملیات دست کم ۱۵ صهیونیست نیز زخمی شده‌اند.

جهان به نظاره ایران قوی می‌نشیند

کد خبر 565606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.