آبی شدن میدان امام خمینی (ره) خوراسگان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آبی‌شدن میدان امام خمینی (ره) خوراسگان به مناسبت روز جهانی اوتیسم خبر داد و گفت: این اقدام شب گذشته (شامگاه سیزدهم فروردین‌ماه) انجام شد تا بتوان ضمن حمایت از بیماران مبتلا به اوتیسم، افراد اوتیستیک را بیشتر درک کرد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دوم آوریل مصادف با سیزدهم فروردین‌ماه، روز جهانی آگاهی از بیماری اوتیسم (اختلال دَرخودماندِگی) است؛ این روز بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۴ سال پیش بنیانگذاری شده است که در این روز به علت تعداد زیاد کودکان مبتلا به این بیماری، ابراز نگرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق گفته پزشکان، اوتیسم یک عارضه عصبی پیچیده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود، افزود: این معلولیت رشدی معمولاً در سه سال اول زندگی به طور کامل قابل تشخیص است و معمولاً این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت‌های زیادی را به او آموخت.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آبی، رنگ اوتیسم و بیماری آنهایی است که گرچه ارتباط سختی با دنیای خارج دارند، اما به گونه دیگری مهربان هستند و چون رفتار تکراری را دوست دارند، این مهربانی را در دل‌های آسمانی‌شان تکرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دوم آوریل و همزمان با سیزدهم فروردین‌ماه، بسیاری از بناها و ساختمان‌ها در بیش از ۱۳۰ کشور جهان در سراسر هفت قاره با تاباندن نور آبی برای حمایت از بیماران اوتیسمی تزئین شد و در ایران نیز به مناسبت روز جهانی اوتیسم شب گذشته برخی بناها به رنگ آبی درآمد تا در کمپین جهانی افزایش آگاهی اوتیسم شرکت کرده باشیم.

نظری‌پور ادامه داد: شامگاه سیزدهم فرودین‌ماه امسال، همزمان با توجه به این مناسبت جهانی، نورپردازی میدان امام خمینی (ره) خوراسگان به رنگ آبی تغییر یافت تا ضمن حمایت و شناخت بیشتر از اوتیسم، افراد اوتیستیک را بیشتر درک کرد، زیرا روح مهربان آنان به درک، عشق، آموزش و حمایت نیاز دارد.

کد خبر 565563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.