از کشف جسد یک زن در شالیزارهای آمل تا شهادت دومین مأمور ناجا در درگیری

کشف جسد یک زن در شالیزارهای آمل، نجات جان کودک شش ساله، غرق شدن جوان ۲۵ ساله، برخورد دو قایق گردشگری، دیواره کوه بیستون کرمانشاه کشته داد، جان باختن یک زوج در چادر، شهادت دومین مأمور ناجا در درگیری، فاجعه در بوستان آب و آتش، نجات یک جوان از غرق شدن در زاینده‌رود را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، جسد یک زن شامگاه گذشته در زمین‌های کشاورزی و شالیزار روستای حسین‌آباد بخش مرکزی کشف شده بود و علت اصلی این حادثه ناگوار مشخص نبود. در کنکاش اولیه علت حادثه دلخراش مشخص نبود اما به نظر می‌رسید این فرد به قتل رسیده باشد.

صفدر اسلامی سرپرست فرماندهی انتظامی آمل با تأیید خبر کشف جسد یک زن در این شهرستان، اظهار کرد: جنازه مربوط به زن حدود ۳۰ ساله بوده که در روستای حسین‌آباد کشف شد.

وی افزود: این زن توسط یکی از بستگان نزدیک خود حدود ۲۰ روز قبل به قتل رسید و در زمین شالیزاری روستای حسین‌آباد لیتکوه در بخش مرکزی دفن شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی آمل با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس در اداره آگاهی برای کشف جسد، تصریح کرد: جسد این زن پس از سپری شدن مراحل قانونی تحویل آرامستان شده است و انگیزه قاتل برای این جنایت در دستور کار پلیس است.

نجات جان کودک ۶ ساله

شامگاه گذشته در محور ناهارخوران گرگان چادر مسافرتی یکی از خانواده‌های مسافر طعمه حریق شد. بلافاصله مأموران گشت یگان امام حاضر در محل به سمت چادر رفته و متوجه حضور یک کودک در چادر شدند. مأمور فداکار یگان امداد انتظامی گرگان وارد چادر شد و این کودک شش ساله را از چادر خارج کرده و جان وی را نجات داد.

همچنین مأموران با تجهیزات همراه بلافاصله حریق را اطفا کردند و خانواده این کودک پس از چند دقیقه در محل حاضر و متوجه واقعه شدند.

غرق شدن جوان ۲۵ ساله

مهدی رضایی معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد اظهار کرد: امروز، یک جوان در دریاچه پشت سد کارده در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد غرق شد.

وی افزود: با حضور غواصان آتش‌نشانی در محل، جسم بی‌جان این فرد از عمق دریاچه پشت سد مشهد به سطح آب منتقل شد و علت دقیق چگونگی این حادثه توسط نیروی انتظامی در دست بررسی است.

برخورد دو قایق گردشگری

سجاد پاک‌گهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی خرمشهر اظهار کرد: ساعت ۲۲:۴۵ جمعه‌شب (۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) دو دستگاه قایق موتوری گردشگری با مجموع ۱۳ سرنشین به دلیل سرعت بیش از حد و تمرکز نداشتن سکاندار در رودخانه کارون روبه‌روی اسکله گردشگری چاسبی با یکدیگر اصابت کردند.

وی افزود: به‌دنبال این سانحه تعدادی از مسافران به درون آب پرتاب شدند که با اقدام به موقع گروه امداد و نجات و شناورهای امدادی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر مسافران نجات پیدا کردند و به اسکله منتقل شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر ادامه داد: به دلیل استفاده گردشگران از جلیقه نجات، این سانحه هیچ‌گونه تلفات جانی به همراه نداشته و حال مسافران خوب است.

دیواره کوه بیستون کرمانشاه کشته داد

امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، از سقوط کوهنورد ۴۷ ساله از دیواره بیستون خبر داد و اظهار کرد: هویت فرد مذکور هنوز اعلام نشده است؛ لذا از تمامی گردشگران می‌خواهیم ایمنی در سفر را رعایت کنند که دچار حادثه نشوند.

جان باختن یک زوج در چادر

صبح امروز، زوج جوانی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ناشی از زغال در داخل چادر مسافرتی در کندوان جان باختند. بر اثر این حادثه زن ۴۰ ساله و مرد ۴۵ ساله به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ناشی از سوختن زغال روشن جان خود را از دست دادند.

شهادت دومین مأمور ناجا در درگیری

سرهنگ جهانبخش طهماسبی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: عوامل گشت انتظامی ساعت ۲۱ شب سه‌شنبه نهم فروردین سال جاری در شهر امام حسن (ع) شهرستان دیلم جهت انجام مأموریت به محل اعزام می‌شوند که به محض حضور عوامل انتظامی در صحنه، سارق و شرور مسلح با اسلحه کلاش به سمت مأموران تیراندازی می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه همکار وظیفه ستوان سوم سیدنوید موسوی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود و ستوان یکم انتظامی جلیل دازه به دلیل جراحت وارده به بیمارستان گناوه منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه این افسر شایسته، فردی بسیار اخلاق‌مدار بود که سال‌ها با جدیت و انگیزه مثال‌زدنی انجام وظیفه می‌کرد، ادامه داد: با وجود تلاش کادر درمان برای مداوا، سروان جلیل دازه صبح دوازدهم فروردین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با عرض تسلیت و تبریک به خانواده معظم شهید جلیل دازه، خانواده بزرگ انتظامی کشور و مردم شهید پرور استان بوشهر گفت: به زودی زمان مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار اعلام خواهد شد.

سرهنگ طهماسبی خاطرنشان کرد: قاتل سرباز شهید سیدنوید موسوی و ستوان جلیل دازه طی یک عملیات موفق پلیس، کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع حادثه دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

فاجعه در بوستان آب و آتش

دکتر یحیی صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: گزارشی درخصوص سقوط چند کودک از سرسره بادی در بوستان آب و آتش به سامانه ١١۵ اورژانس تهران اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام گزارش، چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در محدوده میدان آرژانتین، بلوار نلسون ماندلا اعزام شدند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل مشخص شد که طی این حادثه پنج نفر دچار مصدومیت شده‌اند و همگی به مراکز درمانی اعزام شدند.

نجات یک جوان از غرق شدن در زاینده‌رود

شمس‌الله نیک‌روش مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سده لنجان اظهار کرد: ساعت ۰۰:۲۵ بامداد امروز سیزدهم فروردین ماه، احتمال غرق‌شدگی فردی در رودخانه زاینده‌رود در انتهای پارک ساحلی شهر سده لنجان از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی گزارش شد.

وی افزود: تیم غریق نجات و نیروهای واحد آتش‌نشانی شهرداری سده لنجان در کمترین زمان ممکن، به محل حادثه اعزام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این نوجوان را از رودخانه خارج کردند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سده لنجان تصریح کرد: همزمان با انجام عملیات نجات با عوامل اورژانس نیز هماهنگی انجام شد و پس از رسیدن نیروهای اورژانس، نوجوان حادثه دیده جهت انجام اقدامات درمانی تحویل نیروهای اورژانس شد.

وی تصریح کرد: نوجوان نجات یافته به همراه دوستانش در پارک در حال بازی بوده‌اند که توپشان داخل رودخانه افتاده و متأسفانه بدون اینکه از مهارت کافی برای شنا کردن برخوردار باشد، برای خارج کردن توپ، وارد آب می‌شود که جریان رودخانه او را داخل آب می‌کشد.

نیک‌روش خاطرنشان کرد: از شهروندان و مسافران عزیز خواهشمندیم به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند و به ظاهر آرام آب توجه نکنند، چرا که در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است و خطر غرق شدن وجود دارد.

کد خبر 565532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.