۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
سفره‌های جدید گاز در جهرم کشف شد

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس از کشف میادین جدید گازی در جهرم خبر داد و گفت: دو سال و نیم برای مطالعات دقیق و برای رسیدن به سفره‌های نفت و گاز در این شهرستان وقت گذاشته شده و خوشبختانه به سفره‌های گاز در جهرم دست یافته ایم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا رضایی با بیان اینکه بخشی از بودجه کشور به نام سه درصد فروش نفت و گاز به مناطق نفت‌خیز تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به پایان مطالعات اکتشاف گاز، این پروژه در حال انتخاب پیمانکار است و در خرداد ماه حفاری چاه‌های گاز در جهرم آغاز خواهد شد.

به گفته وی از اردیبهشت ماه نیز احداث جاده دسترسی و دکل حفاری برای این چاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با آغاز این پروژه می‌توان به ظرفیت‌هایی چون پالایشگاه گاز دست یافت و همچنین چون جهرم به مناطق گاز خیز می‌پیوندد و علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، به سهم سه درصدی حاصل از فروش نفت و گاز نیز در تأمین بودجه شهرستان می‌توان فکر کرد.

رضایی با اشاره به لزوم اتصال شهرستان‌های جهرم و خفر به شبکه ریلی و با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان‌های جهرم و خفر باید تقویت شود گفت: در کنار ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و… باید زیرساخت‌های حمل و نقل جهرم و خفر تقویت شود.قطعاً یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه، در زمینه حمل و نقل است که به این منظور احداث راه‌آهن و توسعه فرودگاه جهرم به طور جدی در دستور کار وجود دارد.

وی بابیان اینکه پروژه راه‌آهن جهرم از سه مسیر دنبال می‌شود بیان کرد: سه مسیر و یک ایستگاه در جهرم تعریف شده که شامل مسیر جهرم-شیراز-بوشهر و جهرم-شیراز-گل‌گهر سیرجان و جهرم-لار-بندرعباس است.

به گفته رضایی، ساخت و اعتبار این پروژه با توافق قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بخش خصوصی دنبال می‌شود که باعث تسریع در انجام پروژه خواهد شد.

وی درباره توسعه فرودگاه جهرم نیز گفت: منابع توسعه باند فرودگاه بین‌المللی جهرم تأمین شده است و در چند روز آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد پرواز هواپیماهای پهن پیکر از فرودگاه جهرم باشیم. با افزودن دو پرواز، تعداد پروازهای جهرم به شش پرواز در هفته افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از خردادماه پرواز نجف و مشهد از جهرم برقرار خواهد شد، گفت: مسیر موجود برای ورود به کشور عراق از طریق مرز مهران در غرب کشور است و طبق توافق با سازمان هواپیمایی، مسیر پرواز جهرم به عراق از سمت مرز شلمچه خواهد بود تا هم مسیر کوتاه‌تر شود و هم هزینه پرواز کاهش پیدا کند.

وی ابراز کرد: برای پرواز برگشت نیز مسافران عراقی علاوه بر زائران ایرانی می‌توانند وارد جهرم شوند و با توجه به ظرفیت عظیم درمانی جهرم و بیمارستان تازه افتتاح‌شده از متخصصان و خدمات درمانی شهرستان جهرم استفاده کنند که موضوع تقویت گردشگری هم در این شهرستان شکل گیرد.

رضایی تصریح کرد: با توسعه راه‌های شهرستان و اینکه جهرم در مسیر راه‌های اصلی جنوب کشور قرار می‌گیرد، بخشی از درآمد شهرستان باید از طریق خدمات‌دهی تأمین شود.

به گفته وی اینکه زیرساخت‌های شهرستان‌های جهرم و خفر باید تقویت شود تا اگر در آینده برای جنوب فارس اراده بر ایجاد جایگاهی شود، مسئولین به جهرم برسند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره شعار سال جاری نیز اظهار کرد: عمده اقتصاد شهرستان جهرم بر پایه کشاورزی است، ولی باید از مسیر سنتی خارج شویم و ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه کشاورزی از جمله بحث گلخانه‌ها یکی از برنامه‌هایی است که به منظور تحقق شعار سال در سطح شهرستان انجام خواهد شد. رضایی

رضایی کوچی با اشاره به ظرفیت حضور نخبگان جهرم در شورای نگهبان، قوه قضائیه و دولت گفت: شورای راهبردی شهرستان جهرم راه‌اندازی می‌شود تا بتوان با حضور نخبگان شرایط بهتری را برای شهرستان رقم زد.

منبع: ایرنا

کد خبر 565498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.