«ویل اسمیت» از آکادمی اسکار استعفا داد

در سایه حواشی مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۲، «ویل اسمیت» اعلام کرد از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار کناره گیری کرده است.

به گزارش ایمنا، این بازیگر ۵۳ ساله که در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۲ به دلیل شوخی «کریس راک» کمدین آمریکایی با ظاهر همسرش به روی صحنه رفت و به او سیلی زد، گرچه پیش از این به صورت رسمی عذرخواهی کرده بود، اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی عواقب رفتار خود را خواهد پذیرفت و از آکادمی اسکار کناره‌گیری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «عمل من در مراسم نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، شوکه‌کننده، دردناک و غیرقابل توجیه بود. فهرست کسانی که از حرکت من آزرده شده بسیار طولانی است و شامل کریس راک، خانواده‌اش، بسیاری از دوستان عزیر و کسانی که دوستشان دارم و تمامی مخاطبان در سراسر جهان می‌شود. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم و دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن کارهای فوق‌العاده‌اشان محروم کردم. می‌خواهم بار دیگر کسانی که به دلیل دستاورد خود شایسته توجه بودند در کانون تمرکز قرار دهم و به آکادمی اجازه دهم تا به کار فوق‌العاده‌اش در حمایت از خلاقیت و هنر در سینما ادامه دهد».

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار چند روز پیش اعلام کرده بود بررسی حواشی شب مراسم اسکار نود و چهارم را آغاز کرده و به تخلفات «ویل اسمیت» شامل برخورد فیزیکی نامناسب، رفتار تهدیدآمیز و توهین‌آمیز و به خطر انداختن یکپارچگی آکادمی رسیدگی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 565459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.