داروی روماتیسوم با دوز کم در درمان بیماری کووید-19 موثر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز پایین یک داروی پرمصرف روماتیسم برای درمان نوع شدید کووید-19 موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسیلیزوماب داروی روماتیسم مفصلی است که به درمان استاندارد نوع شدید بیماری کووید -۱۹ تبدیل شده است، اما تقاضای بالا و محدودیت‌های تولید باعث کمبود این دارو در بسیاری از کشورهای دنیا شده است. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری این داروی روماتیسم بر درمان بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند.

پژوهشگران برای نیل بدین هدف، تعدادی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند و آن‌ها را به سه گروه مختلف تقسیم کردند. گروه اول که شامل ۴۰ نفر بود، دوز مبتنی بر وزن را دریافت کردند، گروه دوم که ۵۹ نفر بودند، دوز ثابت را دریافت کردند و گروه سوم که شامل ۵۳ نفر بودند، توسیلیزوماب را دریافت نکردند و به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد التهاب بدن بیمارانی که در یکی از دو گروه دریافت‌کننده دوز داروی توسیلیزوماب بودند، در طی پنج روز کاهش یافت. در این مطالعه مشخص شده است که میزان مرگ و میر در طول ۲۸ روز در هر سه گروه از بیماران مشابه بود. در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که دوز پایین داروی پرمصرف توسیلیزوماب برای درمان نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مؤثر واقع شده است.

کد خبر 565449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.