صرفه‌جویی شهرداری آمستردام به دنبال افزایش قیمت انرژی

مقامات هلندی اعلام کردند که گرمایش ساختمان‌های شهرداری آمستردام اکنون سه درجه کمتر شده است که دلیل این کار نیاز فوری به صرفه‌جویی در انرژی، به دلیل افزایش قیمت‌ها و وابستگی زیاد به گاز وارداتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این اقدام به دنبال مشاوره گسترده‌ای انجام شد که طی آن مسئولان شهر آمستردام با بیش از ۶۰ سازمان، کارآفرین و شرکت در مورد چگونگی کاهش سریع مصرف انرژی به بحث و بررسی پرداختند. بر اساس تصمیم شهرداری آمستردام، سریع‌ترین راه برای کاهش مصرف انرژی، تعدیل انرژی ساختمان‌ها است؛ کاهش سه درجه‌ای دما باعث کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز می‌شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاهش دما به صورت مرکزی اعمال نمی‌شود. اگر کارکنان شهرداری احساس سرما کنند، می‌توانند به صورت دستی دما را برای دفتر خود افزایش دهند. علاوه بر این، دما در بعضی از ساختمان‌ها که صرفه‌جویی بیشتر از نظر فنی امکان‌پذیر نیست، تنها یک درجه کاهش می‌یابد و در بعضی دیگر مانند ساختمان بایگانی شهر تغییری نخواهد کرد.

صرفه‌جویی شهرداری آمستردام به دنبال افزایش قیمت انرژی

کاهش وابستگی به واردات گاز از طریق کاهش مصرف انجام می‌شود و راه‌های بسیاری وجود دارد که دولت‌ها، مشاغل و خانوارها می‌توانند به آن کمک کنند. علاوه بر کاهش دمای اتاق تا ۱۸ درجه، آمستردام به آموزش مصرف انرژی روی آورده است؛ کارشناسان انرژی به منزل یا محل کار شما مراجعه می‌کنند تا نحوه زندگی یا کار شما را تجزیه و تحلیل کنند تا متوجه شوند برای کاهش مصرف انرژی چه کاری می‌توان انجام داد.

صرفه‌جویی شهرداری آمستردام به دنبال افزایش قیمت انرژی

کد خبر 565384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.