حفظ کوه‌های شهرستان نطنز در برابر معدن‌کاوی

در یک ماه اخیر فرماندار شهرستان نطنز برای حفظ کوه چرخه و دارهند و کوه‌های شهرستان در برابر معدن‌کاوی تلاش‌های جدی داشته است.

‏به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ظریفی، فرماندار نطنز که کوه چرخه را بهشت زمین‌شناسی ایران می‌نامد و تأکید می‌کند بهشت زمین‌شناسی ایران باید تبدیل به ژئوپارک شود، طی چند ماه اخیر، در رابطه با جلوگیری از تخلفات برخی معادن و جلوگیری از حضور معادن جدید در شهرستان، با مسئولان دستگاه‌های مربوطه تماس‌ها و نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها فراوانی داشته است.

فرماندار نطنز امروز با دعوت از آقای بوژمهرانی، از فعالان حرفه‌ای کوهنوردی استان اصفهان و از کارشناسان مرتبط با فسیل شناسی، یک کوهنوردی تخصصی در محدوده کوه چرخه انجام داد.

در بازدید از کوه چرخه، مقرر شد تلاش‌های منسجمی انجام شود تا ژئوپارک کوه چرخه ایجاد شود و از این مسیر، فعالیت معادن محدود شود.

به گزارش ایمنا، فسیل‌های زیبا و با قدمت بسیار زیاد، طبیعت بی نظیر و خصوصاً تنوع بافت‌های زمین شناسی در محدوده کوه چرخه، باعث شده تا برخی اساتید مطرح کشور، لقب "بهشت زمین شناسی" را به این منطقه بدهند.

در یک ماه گذشته تعدادی از فعالان معدن تلاش داشتند با اخذ مجوز فعالیت معدنی در این منطقه بکر و دست نخورده داشته باشند که با اعتراضات گسترده دوستداران طبیعت و همراهی و همگامی مسئولان شهرستان نطنز از جمله فرماندار و اداره میراث فرهنگی متوقف شد.

کد خبر 565374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.