افزایش ۸۰ درصدی تردد در اصفهان/لزوم خودداری از روشن کردن آتش در عرصه‌های گیاهی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق آمار ارائه شده تاکنون بیش از ۲۴ میلیون و ۷۷۳ تردد در محورهای استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۴۰ دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان اصفهان استقرار دارند و طبق آمار ارائه شده تاکنون بیش از ۲۴ میلیون و ۷۷۳ تردد در محورهای استان انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش دارد. همچنین تعداد خودروهای وارد شده به محورهای استان با ۷۶ درصد افزایش، بیش از دو میلیون دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در محورهای اصفهان _ بهارستان، آزادراه فولادشهر _ ذوب آهن، قم _ کاشان و اصفهان _ شهرضا ثبت شده است، افزود: طبق آمار ارائه شده توسط میراث فرهنگی، تقریباً یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان اصفهان اقامت داشته‌اند و هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

۳۵ کشته و ۳۹۶ مجروح در حوادث جاده‌ای

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در این مدت ستاد اسکان شهر در خود شهر اصفهان به همراه ستاد سفر با محوریت میراث فرهنگی همراه با کارگروه‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه خود فعال بوده‌اند، ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز برای اقامت مسافران تلاش کرد و مدارس، هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌ها، کمپ‌ها، خانه‌های استیجاری و باغ فدک برای اسکان مسافران استان اصفهان به یاری آمدند.

وی با بیان اینکه طی حوادث جاده‌ای ۳۵ نفر در محورهای برون‌شهری استان اصفهان جان باختند و ۳۹۶ نفر مجروح شدند، تصریح کرد: در محورهای جاده‌ای استان اصفهان ۱۰ ایستگاه و در محورهای روستایی ۱۹ ایستگاه امنیت سلامت به منظور توقف و استراحت مسافران و رانندگان خودروها، ایجاد شده است که منجر به ایجاد جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شده‌اند.

روز طبیعت و لزوم توجه به محیط‌زیست

شیشه‌فروش افزود: امروز روز طبیعت است و مسافران نیز در راه بازگشت از سفر هستند، توصیه می‌شود رانندگان فاصله ایمنی را در ترددهای جاده‌ای خود مدنظر قرار دهند، برای دو روز آینده پیش‌بینی وزش باد در بعدازظهرها شده است؛ بنابراین افراد به توصیه‌های ایمنی در طبیعت توجه داشته باشند، به توصیه‌های پلیس دقت و از روشن کردن آتش در عرصه‌های گیاهی خودداری کنند؛ چراکه وزش باد می‌تواند منجر به توسعه آتش شود.

وی با اشاره به غرق شدن یک نفر در رودخانه زاینده‌رود، گفت: حجم آب زاینده‌رود زیاد است، جریان گردابی و دمای پایینی دارد که می‌تواند منجر به ایجاد تنش شود؛ بنابراین رعایت اصول ایمنی در اطراف رودخانه یا کانال‌های منشعب باید در دستورکار قرار گیرد.

نجات جان شش نفر توسط بالگردهای امدادی از ابتدای سال جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ تیم امدادی از آتش‌نشانی و شهرداری‌ها در اطراف و مسیر رودخانه، مراکز کوهستانی و گردشگری استقرار دارند و ارائه خدمات می‌کنند، افزود: ۴۲ راهدارخانه، ۴۴ پایگاه امدادی هلال‌احمر و ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سطح استان مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین دو فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی در اصفهان استقرار دارد که از ابتدای سال در طول پنج پرواز، جان شش نفر را از حوادث جاده‌ای نجات داده‌اند.

وی ادامه داد: همه تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، عوامل راهداری، پلیس و تیم‌های امداد خودرویی در جاده‌ها استقرار دارند. همچنین به عوامل اجرایی در جلسه مدیریت بحران تشکیل شده، توصیه‌هایی مبنی بر تقویت عوامل برای کنترل حوادث در جاده‌ها، گلوگاه‌ها و نقاط پر حادثه داده شده است.

رانش زمین در سمیرم

شیشه‌فروش با بیان اینکه طی چند روز گذشته حادثه رانش زمین در ورودی شهر سمیرم منجر به فرو ریختن قسمتی از دیواره جاده شده بود و تأسیسات مخابرات را دچار آسیب کرده بود، اظهار کرد: اتصال تلفن ۴۰۰ خانوار در محل وقوع حادثه قطع شده بود که جلسه ستاد بحران تشکیل، وظایف هر بخش ابلاغ شد و متعاقب آن روز گذشته مخابرات منطقه وصل و شبکه مخابراتی احیا و بازسازی شد و قرار است شهرداری با همکاری عوامل فنی نسبت به تثبیت این دیواره و اجرای طرح ترافیکی اقدام کنند تا از رخداد حوادث آتی در این محل پیشگیری شود.

لزوم پرهیز از بارگذاری زیاد بر سازه عالی‌قاپو

وی با بیان اینکه افراد زیادی در طول ایام عید از عمارت عالی‌قاپو بازدید کردند و این حجم از بازدید همزمان افراد از عالی‌قاپو مخاطراتی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: این عمارت قدیمی است و توسط مدیریت بحران به میراث فرهنگی هشدار داده شده بود که نباید در آن واحد افراد زیادی در این عمارت تردد کنند اما باید اصول ایمنی بیش از این رعایت شود و حتماً بسته‌ها و الزامات ایمنی باید در طرح‌های گردشگری و تاریخی رعایت شود.

کد خبر 565345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.