دل ‌درد ناشی از بیماری کووید-۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹، از معده درد حاد رنج می‌برند، این درد معمولا به دلیل آلوده شدن به زیرسویه امیکرون پنهان‌کار ایجاد می‌شود و معمولا در قسمت وسط شکم احساس می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عفونت کووید -۱۹ فقط به سیستم تنفسی محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است بر دیگر اعضای بدن مانند مغز یا قلب نیز تأثیر بگذارد. با وجود اینکه بسیاری از انواع قبلی ویروسی کرونا بر سیستم تنفسی افراد تأثیر می‌گذارد، کرونا امیکرون بر سلامت دستگاه گوارش افراد تأثیر می‌گذارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون در بیشتر موارد ریه افراد را هدف قرار نمی‌دهد. علائم غیرعادی سویه امیکرون تشخیص بیماری در مراحل اولیه را دشوار می‌کند.

مشکلات گوارشی ناشی از بیماری کووید -۱۹ چیست؟

همانطور که تاکنون مشخص شده است، سویه امیکرون پنهان‌کار یا BA.۲ به جای بینی، روده را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل است که به جای بروز مشکلات تنفسی، منجر به بروز مشکلات مربوط به دستگاه گوارش می‌شود. زیرسویه امیکرون پنهان‌کار اغلب منجر به نتیجه منفی کاذب تست کرونا می‌شود، زیرا ویروس در نمونه‌های جمع‌آوری شده از بینی یا دهان قابل تشخیص نیست. علائم گوارشی مرتبط با ویروس کرونا شامل حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سوزش معده، دل درد و نفخ می‌شود.

تفاوت بین علائم کرونا امیکرون و دیگر مشکلات معده چیست؟

برخی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، از معده درد حاد رنج می‌برند، این درد معمولاً به دلیل آلوده شدن به زیرسویه امیکرون پنهان‌کار ایجاد می‌شود و معمولاً در قسمت وسط شکم احساس می‌شود. علائم خفیف‌تر کرونا نیز شامل سردرد و خستگی می‌شود. در بعضی موارد نیز ممکن است افراد گلو درد و از دست دادن اشتها را نیز تجربه کنند.

چگونه دل درد ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تسکین دهیم؟

اگر تست کرونای فرد مثبت شده است و دل درد شدید را تجربه می‌کند، لازم است از یک رژیم غذایی سالم پیروی کند و از مصرف غذاهای تند و چرب دوری کند. علاوه بر این، توصیه شده است افراد به منظور تسکین دل درد ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، به میزان کافی آب بنوشند، بدن خود را هیدراته نگه دارند تا سموم از دستگاه گوارش خارج شود. نوشیدن مایعات به اندازه کافی به ویژه هنگام اسهال ضروری است، زیرا در این شرایط آب بدن از دست می‌رود.

دیگر علائم زیرسویه امیکرون پنهان‌کار چیست؟

BA.۲ یکی از زیرسویه‌های امیکرون در نظر گرفته شده است که منجر به بروز علائم مشابهی با امیکرون اصلی می‌شود. بعضی از علائم زیرسویه امیکرون شامل تب، خستگی شدید، سرفه، گلو درد، سر درد، درد عضلانی، افزایش ضربان قلب و سرگیجه می‌شود. مشکلات گوارشی یکی از علائم آشکار بیماری کووید -۱۹ است که نباید آن را نادیده گرفت. در صورتی که به مشکلات مربوط به معده مبتلا شدید و پس از گذشت ۴۸ ساعت بهبود پیدا نکرد، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین، لازم است افراد هنگام بروز سرگیجه، اسهال، دل درد، تب و تنگی نفس نیز نزد پزشک بروند.

کد خبر 565344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.