انعکاس گسترده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های اوگاندا

ترجمه متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ در رسانه‌های کشور افریقایی اوگاندا به صورت گسترده منتشر شد.

به گزارش ایمنا، رایزن فرهنگی ایران در پایتخت اوگاندا (کامپالا) متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان انگلیسی ترجمه و در رسانه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی چون جورنالیست‌های خبری آفریقا، پان آفریکن، گروه خبری هُملند، مطالعات فرهنگی ایران – آفریقا، آفریکن نیوز، گولدِن اَدورتس و گروه واتس آپی تلویزیون ان بی اس، انجمن فارغ التحصیلان زبان فارسی، دانشجویان دانشگاه بین المللی مترو پلیتن و… تحت عنوان «رهبر معظم ایران سال نو را سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند، منتشر کرد.

مضافاً اینکه متن کامل پیام به نشانی الکترونیکی بیش از ۴۰۰ شخصیت علمی، فرهنگی، دینی و فرهیخته مسلمان و مسیحی اوگاندایی از جمله رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید ارسال شد.

فرهیختگان علمی و فرهنگی اوگاندایی معتقدند که فرهنگ و سنت نامگذاری سال نو از سوی رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای در حال رشد بویژه آفریقا نیز بسیار الهام بخش بوده و در توسعه ملی اثر معجزه آسایی داشته و در تشویق و ترغیب ملت‌ها در امر سرمایه گذاری و تولید کالاهای داخلی نقش سرنوشت سازی داشته و در ارتقا توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مؤثر است.

همچنین به مناسبت عید نوروز و سال ۱۴۰۱ هجری شمسی این رایزنی ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان «نگاهی به درس‌های سازنده و تمدن آفرین نوروز و متن پیام نوروزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)» منتشر و به نشانی هریک از ایرانیان مقیم اوگاندا شاغل در نهادهای دولتی و بخش خصوصی ارسال کرد.

در ابتدای ویژه‌نامه آمده است که رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کامپالا عید باستانی نوروز را به هموطنان ارجمند در اوگاندا تبریک عرض کرده و از خداوند متعال برای همه عزیزان ایرانی سالی توأم با سلامتی و موفقیت همه جانبه آرزو می‌کند.

عناوین و سرفصل‌های این ویژه‌نامه از این قرار است:

رستاخیز طبیعت، فرصت‌ها را غنیمت شماریم.

طرح دوستی با خداوند متعال.

نوروز نو شدن و نوخواستن است.

نوروز یعنی آشتی انسان‌ها با طبیعت.

تاریخچه نوروز.

ماندگاری و استمرار نوروز.

معنای لغوی و اصطلاحی عید.

نوروز عامل هم بستگی احساسات ملی.

نوروز عمومی‌ترین و دیرپاترین جشن ملت ایران.

اسلام نوروز را به رسمیت می‌شناسد.

اسلام و احترام به سنت‌های قومی.

روایاتی در خصوص جایگاه نوروز.

همزمانی نوروز با رخدادهای مهم تاریخی.

حضرت علی (ع) شیرینی نوروز را پذیرفت.

نگاهی به فرهنگ اسلامی در مراسم نوروز.

متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱

و…

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 565337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.