صنعت نفت ۲- سپاهان ۴/ آغاز باشکوه قرن جدید برای طلایی پوشان

تیم فوتبال سپاهان آغاز قرن پانزدهم را با یک پیروزی پرگل در آبادان جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، امروز _دوازدهم فروردین‌ماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های صنعت نفت و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان

ورزشگاه: تختی آبادان

تماشاگر: -

گل‌ها: طالب ریکانی (دقیقه ۵۷) و شروین بزرگ (دقیقه ۷۹) برای صنعت نفت؛ شهریار مغانلو (دقایق ۵ و ۶۷) و گئورگی گولسیانی (دقایق ۳۱ و ۴۵) برای سپاهان

اخطار: احمد شریعت زاده (دقیقه ۸۲) از صنعت نفت

صنعت نفت: نیما میرزازاد، میثم تهی‌دست، رضا یزدان‌دوست (۴۶- محمد حسین زواری)، حسین ساکی (۷۰- احمد شریعت زاده)، امید خالدی (۷۰- امیرحسین فرهادی)، مهدی حنفی، امید حامدی‌فر، طالب ریکانی، فاخر تهامی (۸۴- محمدرضا غبیشاوی)، حسن بیت‌سعید و شروین بزرگ

سرمربی: علی منصوریان

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن (۷۷- محمدرضا مهدی زاده)، محمدکریمی، سروش رفیعی (۶۲- مسعود ریگی)، فرشاد احمدزاده (۸۲- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (۷۷- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو (۸۲- میلاد جهانی)

سرمربی: محرم نویدکیا

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

دیدار دو تیم صنعت نفت و سپاهان در حالی آغاز شد که این تیم میزبان بود که از همان ابتدا کنترل بازی را در دست گرفت و بر خلاف انتظار، این نفت بود که برای زدن گل اول بازی روی دروازه حریف فشار می‌آورد. با این حال اما بر خلاف جریان بازی این سپاهان بود که روی اولین خطر جدی روی دروازه نفت به گل رسید تا خیلی زود پیش بیفتد و ابتکار عمل را در دست بگیرد. جریان بازی بعد از این گل تفاوتی نکرد و باز هم صنعت نفت بود که سوار بر بازی به دنبال ایجاد موقعیت و زدن گل تساوی بود، صنعت نفت دو موقعیت خوب گلزنی داشت اما آنها را از دست داد تا سپاهان روی موقعیت بعدی خود که یک ضربه کرنر بود به گل دوم هم برسد. این پایان کار در نیمه نخست نبود و سپاهانی که نسبت به بازی‌های قبلی خود عقب تر بازی می‌کرد گل سوم را هم توسط گئورگی گولسیانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا به نوعی تکلیف بازی در همین نیمه نخست مشخص شده باشد.

در آغاز نیمه دوم صنعت نفت که با تمام قوا برای کم کردن اختلاف به زمین آمده بود در این امر موفق بود و روی ضعف دفاعی سپاهان در سمت راست این تیم موفق شد به گل برسد و اختلاف را به دو گل برساند. این گل قبل از پایان یک ربع از شروع نیمه دوم زنگ خطر برای سپاهان بود و به همین دلیل نویدکیا با آوردن مسعود ریگی به زمین و بیرون کشیدن سروش رفیعی، کمربند میانی تیمش را تقویت کرد. این تغییرات از سوی نویدکیا خیلی زود هم نتیجه داد و روی یک ضد حمله گل چهارم سپاهان توسط مغانلو به ثمر رسید. در ۲۰ دقیقه پایانی بازی صنعت نفت که مدام روی دروازه سپاهان فشار می آورد تنها یک بار دیگر موفق به باز کردن دروازه این تیم شد تا در نهایت پیروزی ۴ بر ۲ برای سپاهان در اولین بازی اش در قرن پانزدهم رقم بخورد.

سپاهان با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و جایگاه خود را در رده سوم جدول مستحکم‌تر کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵- سپاهان) - ارسال تند و تیز و رو به جلوی حسینی از سمت راست قبل از اینکه با ضربه سر یزدان دوست، مدافع صنعت نفت دور شود، با نوک پای مغانلو تغییر جهت داد تا دروازه نفت خیلی زود باز شود.

۲-۰ (دقیقه ۳۱- سپاهان) - کرنر ارسالی سروش رفیعی از سمت چپ را گئورگی گولسیانی در تیر اول قطع کرد تا دروازه نفت به زیبایی باز شود.

۳-۰ (دقیقه ۴۵- سپاهان) - پس از خطای میرزازاد روی مغانلو، داور خطای پنالتی برای سپاهان گرفت تا گئورگی گولسیانی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.

۳-۱ (دقیقه ۵۷- صنعت نفت) - توپ در پشت مدافعان سپاهان در سمت چپ محوطه جریمه این تیم به ریکانی رسید تا او با ضربه‌ای سرکش دروازه سپاهان را باز کند.

۴-۱ (دقیقه ۶۷- سپاهان) - در یک ضد حمله فرار شهباززاده از سمت چپ با پاس رو به بیرون او همراه شد که در نهایت توپ در محوطه جریمه با ضربه پای راست مغانلو تبدیل به گل شد.

۴-۲ (دقیقه ۷۹- صنعت نفت) - ارسال بیت سعید از سمت چپ با ضربه سر زیبای شروین بزرگ تبدیل به گل دوم صنعت نفت شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- فرصت شوت زنی برای طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه سپاهان مهیا شد اما ضربه سنگین او که از موقعیتی عالی نواخته شد با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷- ضربه فنی حامدی فر از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹- ضربه ایستگاهی سنگین طالب ریکانی با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱+۴۵- پاس رفیعی و حرکت در عمق شهباززاده که در نهایت با ضربه خطرناک او از درون محوطه جریمه همراه شد اما توپ با برخورد به تیر افقی دروازه و فرود آمدن روی خط تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۲+۴۵- ضربه یزدان دوست از چند قدمی دروازه سپاهان را رشید مظاهری روی خط مهار کرد.

دقیقه ۳+۴۵- ارسال حسینی از سمت راست و ضربه سر دانیال اسماعیلی فر با واکنش میرزازاد راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۴- در یک حمله خطرناک پاس طالب ریکانی در محوطه جریمه سپاهان به بیت سعید رسید و ضربه خطرناک او را مظاهری به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۷۶- توپ سرگردان در محوطه جریمه سپاهان با ضربه قیچی برگردان شریعت زاده همراه شد اما مظاهری روی خط دروازه توپ را جمع کرد.

دقیقه ۸۲- نفوذ شریعت زاده به محوطه جریمه سپاهان و برخورد او با ریگی که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و به دلیل تمارض به مهاجم صنعت نفت کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۸۴- شوت خطرناک اسماعیلی فر را دروازه بان صنعت نفت به خوبی برگشت داد.

دقیقه ۸۷- روی شروع مجدد بد از سوی میرزازاد، موقعیت شوت زنی برای شهباززاده فراهم شد اما ضربه او با واکنش بهتر میرزازاد همراه و توپ راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

حضور تماشاگران آبادانی در فضای اطراف ورزشگاه و پشت بام خانه‌ها برای تشویق صنعت نفت آبادان اتفاق جالب این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو با دو گل بهترین بازیکن این دیدار بود و در کنار او گئورگی گولسیانی که دو گل دیگر به ثمر رساند، دیگر بازیکن خوب سپاهان بود.

کد خبر 565334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.