روزانه ۲۵۰ هزار مسافر از جاذبه‌های مازندران دیدن کردند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: آمارهای ثبت شده از تعداد بازدیدهای انجام شده از جاذبه‌های ثبت شده و شناسنامه‌دار گردشگری مازندران طی روز اخیر نشان می‌دهد که به طور میانگین در هر شبانه‌روز حدود ۲۴۶ هزار بازدید توسط مسافران نوروزی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی ایزدی اظهار کرد: از ۲۶ اسفند که ثبت آمارهای مسافران نوروزی مازندران آغاز شد تا پایان یازدهمین روز فروردین در مجموع سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران ثبت شد که نزدیک به نیمی از این بازدیدها مربوط به جاذبه‌های طبیعی مازندران بود.

وی افزود: در این بازه زمانی مسافران نوروزی مازندران یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۶ بازدید از جاذبه‌های طبیعی مازندران ثبت کردند که معادل ۴۷ درصد کل بازدیدهای ثبت شده طی ۱۵ روز اخیر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از جاذبه‌های طبیعی استان، بیشترین آمار بازدید مربوط به زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده در استان است که یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۳۵ بازدید در آن‌ها به ثبت رسید. در اماکن تفریحی مازندران نیز ۱۳۲ هزار و ۱۵۴ بازدید ثبت شد.

وی در خصوص میزان استقبال از جاذبه‌ها و بناهای تاریخی مازندران نیز، گفت: طی این ۱۵ روز در مجموع ۲۲۹ هزار و ۳۱۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان ثبت شد. ضمن این که مسافران نوروزی ۱۷۲ هزار و ۳۶۰ بازدید از ۲۸ موزه مازندران داشتند. تعداد بازدی‌های ثبت شده از اماکن مذهبی هم ۸۴ هزار و ۶۸۵ مورد بود. کمترین میزان بازدید نیز مربوط به واحدها و کارگاه‌های صنایع دستی مازندران است که یک‌هزار و ۹۴۰ بازدید از آن‌ها به ثبت رسید.

ایزدی تصریح کرد: البته در بخش صنایع دستی برپایی نمایشگاه‌های استانی و ملی مختلف در سراسر استان تا حدودی خلاء بازدید از تولیدات هنرمندان عرصه صنایع دستی را برطرف کرد. ۸۵۰ غرفه نمایشگاهی در سراسر استان برپا شده که تعداد زیادی از این غرفه‌ها به عرضه محصولات صنایع دستی تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۶۰ درصد کل اقامت‌های نوروزی رسمی مازندران معادل هشت میلیون و ۱۸ هزار و ۶۶۵ نفر-شب اقامت در مهمانسراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی ثبت شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: در طرح خانه مسافر استان نیز چهار میلیون و ۱۳۶ هزار و دو نفر-شب اقامت به ثبت رسید که معادل ۳۱ درصد کل اقامت‌های نوروزی ثبت شده مازندران است. طی این مدت ۶۰۱ هزار و ۴۲۵ نفر-شب اقامت در اقامتگاه‌های موقت استان به ثبت رسید و ۱۱۰ هزار و ۷۲۷ نفر-شب اقامت نیز در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: هتل‌های مازندران طی این ۱۵ شبانه‌روز مجموعاً پذیرای ۸۳ هزار و ۴۶۰ نفر مسافر بودند و ۱۲ هزار و ۶۴ نفر-شب اقامت نیز در اقامتگاه‌های سنتی به ثبت رسید. مجتمع‌های گردشگری ۴۰ هزار و ۹۸۷ نفر-شب، مهمان‌پذیرها پنج هزار و ۹۸۵ نفر-شب، هتل‌آپارتمان‌ها ۸۹ هزار و ۲۶۲ نفر-شب، واحدهای بومگردی ۵۶ هزار و ۴۰۱ نفر-شب و متل‌های استان ۵۹ هزار و ۷۵۷ نفر-شب اقامت ثبت کردند.

ایزدی گفت: روند انجام بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی مازندران طی مدت یاد شده نیز گفت: در این مدت توسط همکاران ما در سراسر استان مجموعاً ۸۰۷ بازدید از اماکن مرتبط با گردشگری مازندران انجام شد که ۴۱۳ مورد از این بازدیدها مربوط به مراکز اقامتی استان بود و منجر به ثبت ۱۱ تشویق و ۳۲ تذکر به مراکز اقامتی استان شد. ۱۰ مرکز پذیرایی نیز شایسته تشویق شناخته شدند و هفت دفتر خدمات مسافرتی و ۵۲ مرکز پذیرایی نیز تذکر دریافت کردند.

وی تاکید کرد: در مجموع طی این مدت ۲۱ تشویق و ۹۱ تذکر به مراکز وابسته به حوزه گردشگری مازندران ثبت شد. ضمن این که مسافران نوروزی نیز مجموعاً ۳۴ شکایت از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی و جاذبه‌های گردشگری ثبت کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 565333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.