اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای خرید توافقی محصول آلو

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی که مقام عالی وزارت برای خرید توافقی در نظر گرفته است، از روز ۲۳ فروردین به صورت رسمی عملیات خرید توافقی محصول آلو در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اسماعیل قادری‌فر، اظهار کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی در روستاهای منطقه زبرخان حضور یافته و از نزدیک شرایط این منطقه را بررسی کردم.

وی افزود: جای تأسف است که محصول آلوی درجه یک ایرانی ما با برند یکی از کشورهای همسایه بسته‌بندی و صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اظهار کرد: متأسفانه در اینجا هیچ فناوری بسته‌بندی وجود ندارد و با راحت‌ترین روش، محصولات سورت و بسته‌بندی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی که مقام عالی وزارت برای خرید توافقی در نظر گرفته است، از روز ۲۳ فروردین به صورت رسمی عملیات خرید توافقی محصول آلو را آغاز می‌کنیم و برای جلوگیری از هرج و مرج یک انبار مرکزی متروکه سه هکتاری را در نظر گرفته‌ایم تا موقتاً یک پایگاه صادراتی در این منطقه داشته باشیم و کار را شروع کنیم.

قادری‌فر افزود: خرید توافقی را فعلاً سازمان تعاون روستایی انجام می‌دهد تا از دلالی و سوداگری جلوگیری شود و از فردا دستگاه سورت و بسته‌بندی اجاره می‌شود تا از ۱۰ روز آینده کار را آغاز کنیم.

کد خبر 565327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.