آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی/۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه موج دوم بازگشت مسافران نوروزی از روز گذشته در محورهای استان اصفهان آغاز شده است و احتمالاً تا فردا ادامه دارد، گفت: ۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ می‌دهد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس اطلاعات و آمار ثبت شده در پاسگاه‌های پلیس راه استان اصفهان، روز گذشته ۱۲۷ هزار و ۲۰۱ دستگاه خودرو از محورهای خروجی استان خارج شدند که این رقم نسبت به روز قبل از آن شش درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین تعداد خروجی خودروها را مربوط به محور اصفهان _ تهران دانست و افزود: موج بازگشت مسافران نوروزی از روز گذشته آغاز شده است و احتمالاً تا فردا ادامه دارد. رانندگان زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا با ترافیک مواجه نشوند و سفری بی‌خطر و ایمن داشته باشند.

لزوم مدیریت زمان بازگشت از سفر و پرهیز از رانندگی در شرایط خواب‌آلودگی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: رانندگان با استراحت کافی به رانندگی بپردازند، از تلفن همراه حین رانندگی استفاده نکنند، بین خطوط رانندگی کنند، از شتاب در رانندگی و تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها رخ می‌دهد، رانندگان به هیچ عنوان با حالت خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگی اصرار نورزند.

سرهنگ زارع با اشاره به اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد برای خودروها در روز طبیعت، خاطرنشان کرد: مسافران هنگام بازگشت به مقاصد خود به این موضوع توجه داشته باشند و قبل از هر چیز اطلاعات راه‌ها را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ اداره راهداری دریافت کنند.

کد خبر 565297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.