معاون اقتصادی رئیس جمهور بر توجه به اشتغال در مناطق زلزله‌زده اندیکا تاکید کرد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در مناطق زلزله‌زده اندیکا شروع شده اما علاوه بر بازسازی، باید به اشتغال جوانان و رفع مشکلات زیرساختی در این منطقه توجه شود.

به گزارش ایمنا، محسن رضایی امروز جمعه در حاشیه بازدید از منطقه کتک اندیکا، اظهار کرد: کارهای زیربنایی خوبی پس از وقوع زلزله در این شهرستان شروع شده که نیاز است سرعت بیشتری بگیرند.

وی افزود: برخی مناطق این شهرستان از جمله کتک با وجود داشتن ظرفیت منحصر به فرد و خدادادی، از آب شرب سالم بی‌بهره‌اند در حالی که در گذشته آب این مناطق از چشمه‌های منطقه تأمین می‌شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: چشمه‌های این مناطق به دلیل خشکسالی‌های چند سال گذشته کم آب یا خشک شده‌اند و در صورتی که آبرسانی به این روستاها انجام نشود ساکنان آن در آینده‌ای نه چندان دور به مناطق حاشیه‌نشین استان مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: هر چند کار شروع شده اما مسئولان نباید به اقدامات انجام شده قانع شوند و مردم هم باید آستین بزنند و پای کار آیند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید به موضوع اشتغال و صنعت نیز در این مناطق توجه شود و آنچه هم لازم باشد از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود تا بازسازی در این مناطق هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون اقتصادی رییس جمهور بر توجه به امر اشتغال مناطق زلزله‌زده اندیکا تاکید کرد

معاون اقتصادی رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته جاری وارد خوزستان شد. بازدید از چند واحد صنعتی خوزستان در منطقه آزاد اروند و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان، و بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا از جمله برنامه‌های سفر رضایی بود.

شهرستان اندیکا از ۱۲ تا ۱۹ مهر پارسال شاهد چند زمین‌لرزه بود که بزرگترین آن ۵، ۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.

طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع این زمین لرزه‌ها ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی داشته و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز باید بهسازی شوند. خسارت این زمین لرزه‌ها پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در شمال شرق خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 565281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.