جهت حرکت نظام به سمت اسلامیت و جمهوریت است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم فراز و نشیب‌هایی که در طول 43 سال گذشته داشتیم روند و جهت حرکت نظام به سمت اسلامیت و جمهوریت بوده است.

محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ۱۲ فروردین و تحقق آرمان‌های انقلاب طی ۴۳ سال گذشته اظهار کرد: پیام مهم دوازدهم فروردین دو رکن اسلامیت و جمهوریت نظام است که هریک از این دو رکن آسیب ببیند و یا کمرنگ شود چارچوب نظام اسلامی آسیب خواهددید.

وی ادامه داد: اما اینکه طی ۴۳ سال گذشته دو رکن اسلامیت و جمهوریت تا چه اندازه مدنظر بوده باید گفت تبلور جمهوریت در دخالت مردم در تعیین سرنوشت خودشان مشهود و به نمایش گذاشته شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همه عرصه‌های مسئولیتی کشور مردم به نوعی دخیل هستند حتی عالی‌ترین مقام نظام یعنی ولایت فقیه نیز به صورت واسطه و با رای مردم انتخاب می‌شوند و مردم این مهر تایید را می‌زنند.

وی اضافه کرد: ولایت ولی فقیه دنبال راه ولایت معصوم است اما پذیرش آن توسط مردم صورت می‌گیرد که زمینه پیاده شدن ولایت را پیاده می‌کند و در نظام دینی در قالب انتخابات خبرگان رهبری اتفاق می‌افتد و جمهوریت نظام کاملاً در این راستا مشهود است.

نقدعلی با بیان اینکه مردم در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند، گفت: مردم نسبت به موضوعات مختلفی که در کشور اتفاق می‌افتد مطالبه‌گری می‌کنند و این مطالبه‌گری مردم در قالب طرح قانونی در لایحه مجلس شکل می‌گیرد و تا قانونی شدن آن طرح پیش می‌رود که نشان دهنده نماد جمهوریت نظام است.

وی خاطر نشان کرد: حتی گاهی با سومدیریت برخی از مسئولان و اعتراضات مردمی از این سو مدیریت‌ها، مسئولان این سو مدیریت‌ها را اصلاح و به مطالبه مردم پاسخ می‌دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکن اسلامیت نظام گفت: با توجه به اینکه در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) به سر می‌بریم با نظر شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی قوانین براساس اسلام شکل خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: طی ۴۳ سال گذشته سعی شده براساس مبانی اسلام حرکت شود البته با افق بلند مبانی اسلامی یعنی عدالت، آسایش و رفاه فاصه داریم و همه تلاش دولتمردان و مدیران نظام بر این است که این فاصله و رسیدن به افق بلند را کوتاه شود.

نقدعلی یادآور شد: یقیناً رسیدن به افق اسلامیت نظام عدالت را در پی خواهد داشت و با همه فرازو نشیب‌هایی که در طول ۴۳ سال گذشته داشتیم روند و جهت حرکت نظام به سمت اسلامیت و جمهوریت بوده است.

کد خبر 565265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.