ضرورت ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی

‌ معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از موج دوم بازگشت مسافران نوروزی در روز شنبه سیزدهم فروردین خبر داد و گفت: ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا مجذوبی درباره آمار میزان پرواز و مسافر در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تا دهم فروردین ماه دو هزار و ۲۴۴ پرواز انجام و ۳۴۵ هزار مسافر از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تردد داشتند.

وی افزود: نخستین حجم بازگشت مسافران از روز سیزدهم فروردین ماه با حدود ۲۸ هزار مسافر آغاز شد و با توجه به بازگشت مسافران در روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) تمهیدات لازم به ویژه در ارتباط با تأمین تاکسی و وسایل نقلیه عمومی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و امور شهری در معاونت توسعه زیرساخت انجام شده است.

انجام تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز پانزدهم فروردین رایگان انجام می‌شود

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در خصوص ورود مسافران به کشور مطابق با آخرین بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا، توسط کارشناسان پایگاه بهداشت مرزی انجام می‌شود.

همچنین با توجه به هماهنگی‌ها، انجام تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز پانزدهم فروردین رایگان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 565246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.