بازار نوروزی سمنان بدون تنش و افزایش قیمت مدیریت شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: کالاهای اساسی در بازار نوروزی استان با تمهیدات اندیشیده شده به میزان کافی عرضه شد و بازار با کمترین تنش و افزایش قیمت در روزهای پایانی سال و نوروز همراه بود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قاسمی روز جمعه _دوازدهم فروردین‌ماه_ با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در زمینه کنترل بازار نوروزی استان، اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار در ایام پایانی سال، با توجه به تمهیداتی که از طریق قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی و همینطور ستاد تنظیم بازار استان سمنان با محوریت استاندار اندیشیده شده بود؛ در تأمین کالاهای اساسی و نیازهای پروتئینی مردم هیچ کمبودی وجود نداشت و در عمل نیازهای اساسی خانوارها در این روزها به صورت کامل تأمین و با نرخ مصوب عرضه شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین کالاهای اساسی در روزهای تعطیل نوروز، گفت: ثبات و آرامش در بازار نوروزی استان سمنان حکم فرما است.

قاسمی با اشاره به عرضه میوه نوروزی در ۱۴۲ غرفه تعیین شده در سراسر این استان، گفت: سیب و پرتقال به عنوان میوه‌های پرمصرف برای تأمین نیاز شهروندان استان سمنان در نوروز به میزان لازم تأمین و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شد و به مرور در بازار در حال عرضه است.

وی با اشاره به توزیع میوه شب سال با قیمت مصوب با محوریت اداره‌کل تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته، میوه شب سال در ۱۴۲ غرفه در سراسر استان سمنان در حال عرضه است.
قاسمی اضافه کرد: با آرامشی که در بازار امسال تره‌بار در استان سمنان وجود داشت، میوه شب عید با کمترین تغییر قیمت و بدون افزایش بی‌رویه نرخ‌ها که گاهاً در ایام پایانی سال اتفاق می‌افتاد، با نرخ مصوب و حتی پایین‌تر از آن به شهروندان استان سمنان ارائه شد.

وی به روند تأمین و توزیع گوشت مرغ گرم در این استان از هفته‌های گذشته تا کنون اشاره و تصریح کرد: در تأمین مرغ گرم و همینطور مرغ منجمد نیز نیازهای استان سمنان به طور کامل رفع و حتی سمنان به عنوان استان معین تهران، سهم مناسبی از بازار عرضه گوشت مرغ پایتخت را نیز به خود اختصاص داد و بخشی از مرغ گرم مازاد تولیدی استان سمنان در بازار استان تهران عرضه شد.

قاسمی اظهار کرد: در بخش سایر کالاهای اساسی و فعالیت واحدهای خدمات رسان غذایی مانند نانوایی‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و با فعالیت نانوایی‌ها به صورت کشیک، تأمین نان برای مردم و زائران و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کردند به صورت کامل انجام شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 565228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.