آیین کهن سیزده بدر جشن بدرقه نوروز/آماده‌باش شهرداری برای استقبال از روز طبیعت

شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از مهم‌ترین رسوم مشترک میان ایرانیان، آیین کهن سیزده بدر بوده که شهروندان شهرهای ایران با بیرون آمدن از خانه بار سفری یک‌روزه را بسته و با پناه گرفتن در دل طبیعت با بهار پیمانی نو می‌ببندند.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا آئین کهن سیزده بدر را جشن بدرقه نوروز دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین رسوم مشترک میان ایرانیان، آئین کهن سیزده بدر بوده که شهروندان شهرهای ایران با بیرون آمدن از خانه بار سفری یک‌روزه را بسته و با پناه گرفتن در دل طبیعت با بهار پیمانی نو می‌ببندند.

وی با بیان اینکه سیزدهم فروردین یکی از روزهایی است که به‌دلیل بی مبالاتی برخی افراد طبیعت آسیب‌های بسیاری را متحمل می‌شود، افزود: باید به این نکته توجه داشت که هنگام حضور در طبیعت نه تنها باید در حفظ محیط زیست کوشا باشیم بلکه باید از آلوده کردن آب‌های روان و طبیعت با رها کردن زباله‌ها، شکستن و سوزاندن شاخ و برگ درختان، رها کردن سبزه‌های نوروزی در رودخانه و خودداری کرده و از واردکردن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های طبیعی جلوگیری کنیم.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: با احترام به حقوق شهروندان و نسل‌های آینده و با رعایت اخلاق طبیعت‌گردی و توجه به توصیه‌های زیست‌محیطی می‌توانیم از طبیعت و محیط زیست حراست و از تخریب آن جلوگیری کنیم.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: پارک ساحلی و بوستان‌های شهر همچون روزهای گذشته میزبان شهروندان و گردشگران خواهد بود و تمهیدات لازم برای حضور پرشور در این روز اندیشیده شده است تا شرایط لازم برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده فراهم شود.

استقرار خودرو خدماتی شهرداری در ورودی پارک ساحلی شهر

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای خدماتی و آتش‌نشانی، گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست و جهت جلوگیری از رهاسازی سبزه‌های عید در محیط اطراف شهر و حاشیه رودخانه زاینده‌رود، خودرویی در ورودی پارک ساحلی زرین‌شهر مستقر می‌شود.

شهردار زرین‌شهر افزود: از شهروندان درخواست داریم سبزه‌های خود را در محل مشخص شده تحویل دهند و به هیچ عنوان سبزه‌ها را در معابر عمومی و بوستان‌ها رها نکنند تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه با مسئولیت‌پذیری همه شهروندان نسبت به محیط زیست می‌توان شهری پویا و زیبا داشته باشیم، تاکید کرد: شهروندان در زمان حضور در بوستان‌های شهر از بستن تاب به شاخه‌های درختان و شستشوی ظرف‌های کثیف با مواد شوینده شیمیایی خودداری کنند و به گونه‌ای عمل نکنند که طبیعت آسیب ببیند.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان خدوم خدمات شهری به منظور توزیع کیسه‌های مخصوص زباله در پارک ساحلی حضور دارند و در صورت رهاسازی زباله محیط پاکسازی می‌شود تا محیط زیست و بوستان‌های سطح شهر آسیب کمتری ببیند.

کد خبر 565219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.