تصمیم جالب فیفا در خصوص جام جهانی فوتبال!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته، خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم ملی فوتبال ایتالیا با شکست یک بر صفر مقابل مقدونیه شمالی، برای دومین بار پیاپی از رسیدن به جام جهانی فوتبال بازماند.

* بر اساس تازه‌ترین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان که (جمعه ۵ فروردین) از سوی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شد، تیم ملی بانوان کشورمان با ۱۳۶۴.۶۱ امتیاز مانند رده بندی پیشین در رده ۷۰ جهان قرار گرفت.

* با برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی حضور در ۷ تا ۱۰ تورنمنت بین المللی و در بازه زمانی خرداد تا تیرماه سال جاری برای تدارک تیم اعزامی به مسابقات مهم از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی در نظر گرفته شده است.

* محمد رامندی ورزشکار موفق کشورمان، در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا صاحب مدال نقره شد.

* سینیشا میهایلوویچ، سرمربی تیم فوتبال بولونیا اعلام کرد سرطان او مجدداً برگشته و باید در بیمارستان بستری شود. سرمربی سابق میلان احتمالاً تا پایان فصل نمی‌تواند روی نیمکت بولونیا بنشیند. میهایلوویچ گفت: هر کاری بتوانم انجام می‌دهم تا سریع‌تر این دوره را سپری کنم اما در این میان باید چند بازی را از دست بدهم.

* در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان قهرمانی آسیا، تیم‌های ملی ایران و قطر به مصاف یکدیگر رفتند و ملی‌پوشان ایران با پیروزی در این دیدار جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آوردند.

* روابط عمومی تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز اعلام کرد که این باشگاه از این پس به دلیل آماده نبودن ورزشگاه پارس و کیفیت پایین چمن ورزشگاه حافظیه، دیگر در شیراز بازی نخواهد کرد.

* میک شوماخر راننده تیم هاس و فرزند راننده افسانه‌ای فرمول یک در دور تعیین خط مسابقات فرمول یک جده عربستان تصادف و با دیواره کناره پیست برخورد کرد. پس از این حادثه تیم هاس اعلام کرد که میک شوماخر هوشیار است و حال عمومی خوبی دارد.

* دومین مسابقه فصل فرمول یک در عربستان با قهرمانی مکس ورشپن راننده هلندی ردبول همراه شد. لکلرک راننده فرانسوی فراری و قهرمان مسابقه اول فصل، در جایگاه دوم قرار گرفت. کارلوس ساینز هم تیمی لکلرک هم سوم شد.

* با حکم شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، نازنین ادبی اسکیت باز رشته سرعت، ۱۳ ماه از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم شد. بر اساس اعلام ایران نادو، ماده ممنوعه مصرفی این ورزشکار "اسیپرونولاکتون" از گروه S۵ لیست ممنوعه وادا بوده است.

* تیم هندبال ساحلی نوجوانان کشورمان با برتری مقابل پاکستان قهرمان دومین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شد.

* تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان با برتری مقابل قطر ضمن کسب عنوان قهرمانی در آسیا، سهمیه حضور در پیکارهای جهانی را به دست آورد.

* محمد امین طباطبایی در دور پایانی مرحله گروهی مسابقات جایزه بزرگ فیده، با رنگ مهره سیاه توانست سوپر استاد بزرگ آنیش گیری را شکست دهد. او که اولین استاد بزرگ ایرانی بود که در تاریخ مسابقات جایزه بزرگ آقایان حضور داشت، با پیروزی در مقابل آنیش گیری با ریتینگ ۲۷۷۱، ضمن شکستن رکورد بهترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران، موفق شد بار دیگر با صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها تاریخ سازی کند.

* به نقل از فدراسیون فوتبال، مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان و فولاد مبارکه سپاهان روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ به جای ساعت ۱۹ در ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی آبادان آغاز می‌شود.

* حمید خوشخوان یکی از داوران قدیمی فوتبال کشور در ۸۳ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او داور ملی فوتبال بود و سابقه قضاوت دو دربی را در کارنامه داشت. استقلال در دربی سال ۶۲ که پرتماشاگرترین دربی تهران بوده است با تک گل پرویز مظلومی پیروز شد. حمید خوشخوان به عنوان ناظر و مدرس داوری نیز در سطح کشور فعالیت می‌کرد.

* تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و سنگال در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند تا مسافر قطر شوند. با صعود این تیم‌ها، تیم ملی کشورمان که امیدوار به قرارگیری در سید دوم بود، به صورت قطعی در سید سوم قرعه کشی جام جهانی قرار گرفت.

* تیم ملی فوتبال مصر در ضربات پنالتی نتیجه را به سنگال واگذار کرد تا از رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز بماند. پس از این دیدار کارلوس کی‌روش با انتشار متنی در صفحات اجتماعی از فدراسیون مصر و هواداران مصری خداحافظی کرد.

* دو بازیکن مطرح فوتبال جهان پنجمین حضور خود را در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تجربه خواهند کرد. رونالدو و مسی نخستین جام جهانی را در سال ۲۰۰۶ تجربه کردند و این حضور در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تکرار شد. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز پنجمین حضور این ۲ بازیکن فوتبال جهان خواهد بود.

* جوزف کابونگو پزشک زامبیایی فدراسیون جهانی فوتبال در جریان هجوم هواداران نیجریه به زمین پس از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲؛ درگذشت.

* سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به صورت رسمی فیفا اعلام کرد که ۸ اسطوره فوتبال جهان قرار است قرعه‌کشی جام جهانی را انجام دهند. قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز_ جمعه دوازدهم فروردین برگزار می‌شود و فیفا اسامی مهمانان مطرحی که قرار است در این مراسم حضور پیدا کنند را اعلام کرد. بر این اساس علی دایی نیز یکی از افرادی است که قرعه‌کشی را انجام خواهد داد.

* بعد از برخورد با بانوان و جریاناتی که در روز بازی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد اتفاق افتاد، فیفا طی بیانیه‌ای از فدراسیون فوتبال ایران بابت حواشی به وجود آمده توضیحاتی در این باره خواسته است.

* بعد از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به معرفی نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته آخر این رقابت‌ها پرداخت که گل علیرضا جهانبخش هافبک ملی پوش کشورمان به تیم ملی لبنان جز نامزدهای کسب این عنوان قرار گرفته است.

* با اعلام دادگاه CAS، صدور رأی شکایت آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال از این باشگاه، دوباره جهت بررسی بیشتر، به تعویق افتاد. بر اساس اعلام جدید، رأی این پرونده به جای یازده فروردین، دوم اردیبهشت صادر خواهد شد.

* در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا که در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد تیم آذربایجان با کسب یک مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۵۹ امتیاز قهرمان شد، ترکیه با ۲ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز و کسب ۱۴۱ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و گرجستان نیز با یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز در مجموع با ۱۳۳ امتیاز روی سکوی سوم ایستاد.

* اتحادیه فوتبال مصر پس از حواشی رخ داده در بازی برابر سنگال، در بازی حساس راهیابی به جام جهانی، شکایت خود را در این رابطه به فیفا تقدیم کرده و خواستار تکرار این بازی شده است. در تمام طول بازی بازیکنان مصر با نورهای لیزر هواداران حاضر در ورزشگاه مورد آزار قرار گرفتند.

* خانه دیوید بکهام، ستاره سابق منچستریونایتد، در لندن هدف حمله سارقان نقابدار قرار گرفته است. این افراد پس از سرقت چندین وسیله قیمتی و الکتریکی به ارزش هزاران یورو از خانه این بازیکن سابق تیم ملی انگلیس گریخته بودند.

* رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در کنگره فیفا تأکید کرد این نهاد به این نتیجه رسیده که برگزاری مسابقات جام جهانی هر ۲ سال یک بار شدنی است.

کد خبر 565185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.