افزایش ۶۰ درصدی پذیرش و اعزام مسافر نسبت به سال گذشته

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در موج اول سفرهای نوروزی از بیست‌وپنجم اسفند سال ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد اعزام و پذیرش مسافران هوایی افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، میراکبر رضوی اظهار کرد: امسال خوشبختانه با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون عمومی و لغو دستورالعمل پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیما، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی کشور بودیم.

وی ادامه داد: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در بازده زمانی بیست‌وپنجم اسفند تا پنجم فروردین‌ماه حدود یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. همچنین با انجام بیش از ۱۲ هزار پرواز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ۱۰ شهر از مبدأ مهرآباد، پرترددترین مقاصد مسافران هوایی بوده است، اظهار داشت: کیش، مشهد، شیراز، اهواز، قشم، بندرعباس، تبریز، چابهار، اصفهان و بوشهر از جمله شهرهای پرتردد مقاصد هوایی در این ایام بوده‌اند.

رضوی با بیان اینکه آمار نهایی تعداد پروازها و مسافرین حمل شده در ایام نوروز ۱۴۰۱ پس از پایان تعطیلات اعلام خواهد شد، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی در طول شبانه روز آماده پیگیری و پاسخگویی به سوالات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران از طریق پرتال سازمان به نشانی http://caa.gov.ir است.

منبع: ایلنا

کد خبر 565148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.