ضرورت عمل کردن به شعار سال برای دستیابی به استقلال اقتصادی

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: عمل به شعار سال کشور را در حوزه اقتصادی بیمه می‌کند.

حسین حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته مقام معظم رهبری بر اساس سیاست‌ها و نیازهای کشور شعار سال را تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی انتخاب کردند، بدیهی است این نامگذاری با فلسفه خاص و تاکید بر یک موضوع، مفهوم یا رویداد مهم انجام می‌شود و می‌تواند چراغ راه مسئولان نظام در طول سال باشد.

وی افزود: عمل به شعار سال، کشور را در حوزه اقتصادی بیمه می‌کند و زمینه‌ساز استقلال ملی می‌شود، مروری بر نام‌گذاری‌های ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد، غالب نام‌گذاری‌ها رنگ‌وبوی اقتصادی داشته است، همان طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود مسائل اقتصادی را یکی از چالش‌های بزرگ کشور در دهه اخیر معرفی کردند، تاکید و تمرکز بر مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، رونق تولید و تولید ملی نشان از دغدغه مهم رهبری نسبت به مسئله معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه توسعه و رونق تولید ملی، مشکلات اقتصادی را رفع می‌کند، افزود: با توجه به اینکه اولویت و مسئله جدی کشور، مسئله اقتصاد است، این شعار از سوی مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب شده است؛ چرا که تولید و توسعه آن کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور و کسب رضایت عمومی جامعه است در واقع تولید ملی، راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی کشور است.

حیدریان با بیان اینکه انتخاب و ابلاغ شعار سال، سبب می‌شود تا مسئولان و آحاد مردم در این مسیر حرکت کنند، گفت: تولید دانش‌بنیان سبب افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری می‌شود، بنابراین باید به دنبال تولیدی برویم که دانش‌بنیان و اشتغال‌زا باشد، چرا که اگر تولید بر مبنای دانش پیشرفته روز نباشد و سبب اشتغال‌آفرینی نشود، مشکلات اقتصادی کشور را رفع نمی‌کند و مؤثر نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین راه غلبه بر جنگ تحریمی دشمن است، ادامه داد: دو شاخصه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بودن برای تولید، نشانه بصیرت و دید حکیمانه مقام معظم رهبری برای آینده کشور و عزت‌مندی نظام است. کمک به ایده‌های علمی و فناورانه، هوشمندسازی مدیریت شهری و رسیدن به شهر دانایی از اهداف این مشارکت بوده است و جوانان نخبه و دانشگاهی در این مسیر پیشگام هستند، علاوه‌بر این الزام قانونی استفاده از شرکت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به جهت اشتغال‌آفرینی، کاهش هزینه‌ها و تسریع در توسعه و آبادانی کشور هدف این نام‌گذاری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان این مطلب که باید تولید را محور قرار دهیم تا به خودکفایی برسیم، گفت: تولیدات دانش‌بنیان زمینه‌ساز استقلال اقتصادی خواهد شد، زیرا دانش‌بنیان یک واژه نیست، بلکه شاخصه‌ای است که محصولات را با فناوری جدید متمایز می‌کند و در این صورت تولیدات در کشورهای دیگر حرفی برای گفتن دارد و راه ورود به بازار جهانی را می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت تلاش جوانان نخبه در تمام عرصه‌های دانش‌بنیان، گفت: تلاش جوانان نخبه در زمینه تولیدات دانش‌بنیان می‌تواند بهترین تولیدات را در حوزه‌های محیط زیستی، دامی، کشاورزی، نظامی و پزشکی برای کشور رقم بزند.

حیدریان با بیان اینکه فرصت کوتاه است و باید هر چه سریع‌تر در جامه عمل پوشاندن به سخنان مقام معظم رهبری اقدام کنیم، گفت: اگر فرصت را از دست دهیم بازار کشورهای جهانی را از دست خواهیم داد، زیرا علم به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند، لذا باید از طریق دانش‌بنیان عمل کنیم و کشور را به جلو سوق دهیم.

وی گفت: از مسئولان امر انتظار داریم که مطالبات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و تولید را با عملکرد و تلاش شبانه‌روزی اجرایی کنند و این امر مهم تنها با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است و امید داریم که نخبگان و جوانان با استعداد در بخش‌های مربوطه به‌کارگیری شوند و با تولید دانش، اختراع و حمایت دولت با سرمایه‌گذاری و تخصیص تسهیلات لازم، شاهد شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشور باشیم.

کد خبر 565144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.